شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

در فصل تابستان با توجه به تعطیلی مدارس، کودکان به مشتری پر و پا قرص پارک‌ها تبدیل می‌شوند و ساعات زیادی از اوقات فراغت خود را در پارک‌ها به بازی و تفریح می‌گذرانند.

شیر‌های آلوده 

این در حالی است که‌گرمای هوا کودکان را به شدت تشنه می‌کند و آنها برای رفع تشنگی، نزدیک‌ترین راه را که آبخوری‌های تعبیه شده در پارک‌هاست، انتخاب می‌کنند.

اما متاسفانه شیر اغلب آبخوری‌ها به نحوی طراحی شده است که کودکان و افراد دیگر می‌توانند دهان خود را به آن بزنند و به این ترتیب ریسک انتقال بیماری افزایش می‌یابد.

به همین منظور بهتر است نحوه نصب این شیر‌ها طوری تغییر کند که امکان دهان زدن به آنها وجود نداشته باشد. از سوی  دیگر خانواده‌ها هم می‌توانند به کودکان خود لیوان تاشو بدهند که به راحتی در جیب جا شود و کودکان بتوانند با استفاده از آن آب بخورند.

البته خانواده‌ها می توانند یک بطری آب کوچک را نیز از شب قبل در فریزر بگذارند و آن را به کودکان خود بدهند تا برای مدت طولانی آب خنک در اختیار آنها باشد و کمتر به شیر آب پارک‌ها مراجعه کنند.

همچنین مشکل دیگری که در مورد آبخوری‌ها وجود دارد، ارتفاع آنهاست که بسیاری از کودکان نمی‌توانند به شیرهای آب دسترسی داشته باشند و برای نوشیدن جرعه‌ای آب باید صخره نوردی انجام بدهند.

سقف‌ها کوتاه نیستند

به دنبال درج مطلبی با موضوع سقف‌های کوتاه مینی‌بوس‌ها در ستون در شهر چه خبر  با عنوان «گردن درد در مینی‌بوس»  شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی جوابیه‌ای اعلام کرده است: تمامی مینی‌بوس‌های زیرپوشش  این شرکت از انواعی هستند که به لحاظ برخورداری از سقف استاندارد، مشکلی برای سوار و پیاده شدن مسافران ایجاد نمی‌کنند اما اخیرا مینی‌بوس‌های واگذار شده به شرکت‌های خصوصی زیر نظارت این شرکت از محل تبصره 13، از مدل‌هایی هستند که به لحاظ طراحی و ساخت، سقف‌های کوتاهی دارند.

همچنین به رانندگان تذکر داده شده به اندازه ظرفیت صندلی‌ها مسافر سوار کنند.

مقابله با زباله‌پخش‌کن‌ها

با آنکه اخیرا گشت‌های ویژه مقابله با زباله جمع‌کن‌های غیر قانونی که در واقع باید آنها را زباله پخش‌کن نامید در سطح شهر فعال شده‌اند اما هنوز هم این افراد به آلوده کردن شهر و واژگون کردن سطل‌های مکانیزه زباله می‌پردازند.

به همین دلیل تعداد قابل توجهی از شهروندان در تماس با ستون در شهر چه خبر خواستار ازدیاد تعداد این گشت‌ها به ویژه در فصل تابستان شده‌اند. با توجه به گرم شدن هوا، پخش این زباله‌ها علاوه بر آلوده کردن چهره ظاهری شهر باعث بدبو شدن کوچه و محله‌ها خواهد شد.

فرار از حوضچه کلر

رعایت اصول بهداشتی در استخر‌ها از جمله اقداماتی است که در نهایت به سود استفاده کنندگان از استخر تمام می شود.

اما متاسفانه برخی آگاهانه یا غیر آگاهانه این اصول را رعایت نمی‌کنند و بهداشت استخر‌ها را به خطر می‌اندازند. برای مثال در همه استخرها حوضچه‌های کلر طراحی شده است که در ورودیه استخر قرار دارند و هدف از تعبیه آنها ضدعفونی شدن پا و دمپایی است.

اما جالب است که افراد بسیار زیادی به دلایل نامشخص از این حوضچه‌ها فراری هستند و از هر روشی برای فرونبردن پای خود در این حوضچه‌ها استفاده می‌کنند.

گاهی هم این روش ها موجب می‌شود که افراد زمین بخورند، زیرا این حوضچه‌ها طوری ساخته شده‌اند که فرد ناچار است قبل از ورود به استخر از داخل آن عبور کند.

با این حال برخی روش پریدن از روی این حوضچه‌ها را انتخاب می‌کنند که با توجه به لیز بودن محیط استخر‌ها، ریسک زمین خوردن وجود دارد.

شاید اگر مسئولان استخر در این زمینه اطلاع رسانی کنند و بر عبور از حوضچه‌ها نظارت داشته باشند، هم بهداشت استخر رعایت می‌شود و هم ریسک شکسته شدن دست و پا به دنبال پرش از این مانع‌های کلری، کاهش می‌یابد.

کد خبر 57096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز