یکی از فعالیت‌های سازمان بسیج شهرداری تهران ، اقدامات حمایتی و پیشگیرانه در روزهای همه‌گیری بیماری کروناست.

بسیج

 ضدعفونی کردن معابر و اماکن در محله‌های محروم، توزیع اقلام بهداشتی بین نیازمندان و تولید آب‌میوه برای بیماران کرونایی و کادر درمانی از جمله این اقدامات است.

  • ضدعفونی کردن معابر و اماکن در محله‌های محروم

در امتداد اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مناطق محروم و محله‌های حاشیه‌نشین تهران، عملیات ضدعفونی و گندزدایی این مناطق توسط سازمان بسیج شهرداری تهران و بسیجیان حوزه‌های تابعه انجام شده است. در ماه‌های گذشته تیم‌های ضدعفونی‌کننده و گندزدا با حضور در مناطق 19، 18، 15 و نقاطی در اطراف اسلامشهر، نظیر کهریزک، مرتضی‌گرد، کوره‌های آجرپزی دولتخواه، شمس‌آباد و قاسم‌آباد خاوران، بهار و توحید که خانواده‌های محروم در آن اسکان دارند، سطوح و معابر و اماکن عمومی را ضدعفونی کردند. از آنجا که مناطق محروم و حاشیه‌ای به لحاظ تراکم جمعیت جزو متراکم‌ترین مناطق شهری هستند و ساکنان این مناطق نیازمند کمک بیشتری برای مقابله با این اپیدمی هستند، نیروهای بسیجی سازمان بسیج شهرداری تهران این مناطق را ضدعفونی می‌کنند. با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در تهران، سازمان بسیج شهرداری این شهر رزمایش قرارگاه زیستی را به کمک حوزه‌های تابعه با هدف ضدعفونی کردن معابر برگزار کرد. این برنامه فروردین‌ماه 99 در بوستان ولایت تهران برگزار شد و30دستگاه خودرو سنگین حامل تانکر 10 هزار لیتری
مواد ضدعفونی‌کننده، 50خودرو سبک حامل تانکر 1000 لیتری و 35 دستگاه موتورسیکلت حامل 35 سم‌پاش کوله‌ای در رزمایش شرکت کردند.

  • توزیع اقلام بهداشتی بین نیازمندان

آماده‌سازی و توزیع 19هزار بسته بهداشتی و ضدعفونی‌کننده میان نیازمندان شهر تهران و بسته‌بندی اقلام بهداشتی توسط 150 نفر از بسیجیان شهرداری تهران در یک اقدام جهادی آغاز شده است. در این بسته‌ها اقلامی نظیر ضدعفونی‌کننده‌های دست و سطوح، دستکش و ماسک در نظر گرفته شده است که پس از بسته‌بندی‌های شکیل با همکاری اداره کل پشتیبانی شهرداری میان نیازمندان شهر تهران توزیع خواهد شد. پیش از این نیز 7هزار بسته توسط شهرداری تهران در هماهنگی با سپاه محمد رسول‌الله(ص) بین نیازمندان و خانواده‌های مستضعف توزیع شد.

  • آب‌میوه طبیعی برای بیماران کرونایی

سازمان بسیج شهرداری تهران با هدف کمک به روند درمان بیماران مبتلا به کرونا و تقویت قوای جسمی کادر پزشکی بیمارستان‌های تهران با مشارکت گروه جهادی در قالب طرح «خادم منتظر» روزانه 2هزار بطری آب‌میوه طبیعی تولید کرده است. بسیجیان شهرداری تهران در قالب طرح خادم منتظر همزمان با ولادت سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) تاکنون برای بیمارستان‌های محل بستری بیماران مبتلا به کرونا آب‌میوه طبیعی تولید کردند.
این آب‌میوه‌ها برای بیماران، پرستاران و پزشکان بیمارستان‌های محل بستری بیماران مبتلا به کرونا در تهران ارسال می‌شود و می‌توان گفت روزانه حداقل به هشت بیمارستان تهران خدمت‌رسانی شده است.

  • بازسازی تمثال شهدا در کوچه‌ها

سازمان بسیج شهرداری تهران برای بزرگداشت یاد و نام شهدا و تکریم خانواده معظم این شهیدان طی سال‌های اخیر اقدام به مزین کردن کوچه‌ها با تمثال مبارک شهدا کرده است. اما با گذشت سال‌ها و آسیب‌دیدگی این تابلوها و تمثال مبارک شهدا، گروه‌ جهادی حلمای سازمان بسیج شهرداری تهران با کمک‌های مردم این تابلوها را بازسازی کرده است.
گروه جهادی حلما از مردم خواسته است تا با هر مبلغی که می‌توانند در ساخت و بازسازی این تابلوها که هزینه ساختشان 200 هزار تومان است، مشارکت کنند تا کوچه‌های شهرمان به یاد شهدا مزین بماند.

کد خبر 567595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha