بامیه ازجمله سبزیجات تابستانی‌ای است که به‌خاطر حالت لیز و لزجی که بعد از پخت پیدامی‌کند، بعضی‌ها تمایلی به خوردن آن نشان نمی‌دهند.

آشپزی

 اگر شما هم از این دسته افراد هستید، خوراکی از مخلوط سبزیجات فصل ازجمله بامیه را – آن‌هم به سبک مدیترانه‌ای – به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ مطمئن باشید که دیگر چنین نظری نخواهید داشت. 

مواد لازم برای 4 نفر:

- بامیه؛350 گرم
- گوجه‌فرنگی؛ 5 تا 6 عدد
- پیاز کوچک؛ 2 عدد
- سیر؛ 2 حبه (رنده شود)
- فلفل تند سبز؛ یک عدد
- فلفل قرمز؛ یک قاشق چای‌خوری
- برگ گشنیز تازه؛ یک مشت
- روغن مایع گیاهی؛ 2 قاشق سوپ‌خوری
- آب 2 عدد لیموترش
- آب؛ نصف پیمانه
- نمک و فلفل؛ به مقدار لازم

روش پخت:

1 – فر اجاق‌گاز را با 190 درجه سانتی‌گراد یا 350 درجه فارنهایت یا شماره 5 گرم کنید. سپس بامیه‌ها را بشویید و به‌صورت حلقه حلقه خرد کنید و کنار بگذارید.

2 – گوجه‌فرنگی‌ها را بعد از شست‌وشو پوست بکنید و درشت خرد کنید. یکی از پیازها را هم پوست کنده ، خرد کنید. حالا دستگاه خردکن یا غذاساز را آماده کنید و پیاز را  همراه سیر، آب، گشنیز، فلفل سبز و قرمز در آن بریزید. پس از آن، دستگاه را روشن کنید تا مخلوط، حالت خمیری پیدا کند.

3 – دومین پیاز را به‌صورت خلالی خرد کنید. سپس تابه کوچکی آماده کرده ، مقداری روغن در آن بریزید و روی شعله ملایم اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود. حالا پیاز خلالی‌شده را در روغن تفت دهید.

4 – شعله اجاق‌گاز را کم کنید و خمیر پیاز و گشنیز را روی پیازداغ بریزید و 2 دقیقه حرارت دهید. در این مدت، مواد را به‌طور مرتب هم بزنید؛ سپس گوجه‌فرنگی، بامیه و آب لیموترش را  همراه نمک و فلفل اضافه کنید و به هم‌زدن ادامه دهید.

5 – این مخلوط را داخل ظرف مناسب فر اجاق‌گاز بریزید و پس از گذاشتن در ظرف، آن را به مدت 15 دقیقه در فر حرارت دهید تا بامیه‌ها کاملا بپزند.

کد خبر 56757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز