«خوراک فصلی» چه معنایی برای شما دارد؟ برای لذت بردن از غذا‌ها باید اطمینان یابید که آنها با آب و هوای فصل هماهنگی دارند.

هنگامی که خورد و خوراک خود را مطابق گذر فصل‌ها تنظیم کنید احساس سبکی و شادابی بیشتری خواهید کرد و به این منظور کارشناسان یک توصیه کلی دارند که به آن اشاره می‌شود:

بهار: در این فصل تا می‌توانید میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید. سبزیجات، نماد رویش در فصل بهار هستند. رنگ سبز فصل بهار باید در بشقاب شما نمایان شود. اسفناج و کاهوی تازه را در منوی غذایی بهار فراموش نکنید.

تابستان: گرمای تابستان مصرف غذا‌های سبک و خنک را می‌طلبد و این دقیقا همان توصیه کارشناسان تغذیه است. آنها توصیه می‌کنند خوردن غذا‌های چرب و سنگین در روز‌های داغ تابستان به حداقل برسد.

آب لیموترش، خوردن غذا‌های تابستانی را گواراتر می‌کند. فراموش نکنید که در هیچ فصلی به اندازه تابستان تنوع میوه‌ها زیاد نیست، پس در روز‌های طولانی این فصل انواع میوه‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پاییز: در پاییز به سمت غذا‌های گرم‌تر و محصولات همین فصل نظیر هویج، سیب زمینی، پیاز و سیر بروید.

زمستان: سرمای زمستان را با مصرف غذا‌های گرم جبران کنید. توجه داشته باشید محصولات کشاورزی که رشد آنها بیشتر طول می‌کشد از محصولاتی که به سرعت رشد می‌کنند، طبع گرم‌تری دارند و خوردن آنها به گرم نگه‌داشتن بدن در روز‌های سرد سال کمک می‌کند.

گوشت، مرغ، ماهی‌، تخم مرغ، ذرت و آجیل از جمله خوردنی‌هایی هستند که با فصل زمستان هماهنگی کامل دارند.

کد خبر 51447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار