جمعه ۱۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

این خوراک ماهی به روش چینی طبخ می‌شود

آشپزی

با این تفاوت که در چین این ماهی را با پودر ادویه مخصوص پنج طعم چینی درست می‌کنند ولی در اینجا ما ادویه مخلوط را جایگزین می‌کنیم.

  مواد لازم برای 4 نفر:

- 4 عدد فیله ماهی (هر کدام از تکه‌ها حدود 175 گرم باشد)
- یک قاشق چای‌خوری ادویه مخلوط
- 4 قاشق چای‌خوری آرد ذرت
- 3 قاشق سوپ‌خوری روغن مایع
- 4 عدد پیازچه (ریش ریش شود)
- یک قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه (رنده شده)
- 150 گرم قارچ (خرد شود)
- 115گرم کنسرو ذرت درسته (حلقه حلقه شود)
- 2 قاشق سوپ‌خوری سویا سس
- 3 قاشق سوپ‌خوری آب سیب
- یک قاشق چای‌خوری شکر

  طرز تهیه:

1 – اگر از ماهی درشت استفاده کرده‌اید، فیله‌های آن را به 2 یا 3 قسمت ببرید؛ سپس آرد ذرت و ادویه را در کاسه بلوری بزرگی بریزید و با هم مخلوط کنید. حالا تکه‌های ماهی را داخل کاسه بریزید و خوب با مخلوط آردی آغشته کنید.

2 – روغن را در تابه‌ای ریخته و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود؛ سپس خلال‌های پیازچه، زنجبیل، قارچ و ذرت حلقه حلقه شده را در روغن بریزید و به مدت 2دقیقه حرارت دهید تا مواد، تفت داده شوند. حالا تکه‌های ماهی را که به آرد آغشته شده به این مواد اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه تفت دهید. پس از اینکه یک طرف ماهی تفت داده شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز حرارت ببیند.

3 – سویا سس، آب سیب و شکر را با هم مخلوط کرده و به مواد داخل تابه – شامل ماهی – اضافه کنید و به مدت 2 الی 3 دقیقه، حرارت دهید. حالا غذا را بچشید و اگر نیاز به اضافه کردن نمک و فلفل بود، به آن بیفزایید.

نکته: با توجه به اینکه سویا سس شور است، نمک را از ابتدا اضافه نمی‌کنیم. در پایان، این خوراک ماهی را به همراه سبزیجات پخته یا مخلوطی از جوانه‌ها سرو کنید.

کد خبر 38481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز