مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

اصلا مهم نیست که چند ساعت در شبانه روز خوابیده باشید یا چه کرم ها و سرم‌هایی برای زیر چشم خود استفاده کرده باشید، گاهی سیاهی ها، چین های پنجه کلاغی و گودی زیر چشم خیال محو شدن ندارند. هرچند، مصرف برخی از این ویتامین ها می تواند به از بین بردن گودی زیر چشم کمک کند.

image_c5709d4284204761aad22edd177b75e1ebac9350.jpg

علت سیاهی زیر چشم چیست؟

دایره های سیاه زیر چشم با کبودی‌هایی که در اثر صدمات به وجود می آیند یا قرمزی عفونت متفاوت است. خستگی، رایج ترین علت سیاهی زیر چشم است. دکتر معصومه مجیدزاده، متخصص پوست و زیبایی نیز آلرژی، کم آبی بدن و بالا رفتن سن را نیز عوامل مهمی در ایجاد حلقه های سیاه زیر چشم می داند. بنا بر گزارش مایو کلینیک، سیاهی دور چشم ممکن است به دلیل پف کردن پلک یا سایه چروک های زیر چشم در اثر بالا رفتن سن مشاهده شود.

هرچند انواع فیلرهای زیر چشم برای از بین بردن این فرو رفتگی ها و سیاهی های اطراف چشم وجود دارد (انواع برندهای فیلر زیر چشم را در اینجا ببینید)، اما ابتدا اجازه دهید از روش‌های طبیعی کمک بگیریم و در صورت عدم مشاهده نتیجه دلخواه، می‌توان از طریق تزریق فیلر به رفع خطوط و چروک و سیاهی های زیر چشم پرداخت.

دکتر معصومه مجیدزاده می گوید: معمولاً یک سی سی برای پر کردن زیر چشم افراد کافی است، اما بسته به آناتومی و میزان خالی بودن زیر چشم، بعضی بیماران ممکن است به دو سی سی هم احتیاج داشته باشند.

طبق اظهار نظر آکادمی درماتولوژی آمریکا، ضدآفتاب‌ها، مهمترین سرچشمه جوانی برای ما هستند و باید هر زمانی که از خانه خارج می‌شوید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. در مقابل، عادات روزمره زندگی مانند سیگار کشیدن می تواند سرعت پیر شدن پوست را زیاده کرده و احتمال بیماری‌های پوست نظیر پسوریازیس را قوت بخشد. هرچند هیچ چیز نمی‌تواند ۱۰۰% این سایه های سیاه و چین و چروک ها را از بین ببرد، اما هرچه بدن شما سالم‌تر باشد، پوست شما نیز سالم‌تر به نظر می رسد.

ویتامین های مورد نیاز برای رفع تیرگی زیر چشم

سیاهی های زیر چشم را می توان با استفاده از کمپرس سرد به راحتی محو کرد یا کاهش داد، اما گزینه های درمانی بسیاری وجود دارد که شامل حفظ ویتامین های ضروری بدن می باشد. بهترین ویتامین ها برای رفع سیاهی دور چشم عبارتند از:

ویتامین K

برای کسانی که از هایپرپیگمنتیشن رنج می برند بسیار توصیه می شود. این ویتامین که می تواند به صورت خوراکی یا موضعی مصرف شود به روشن شدن پوست تیره کمک می کند.

ویتامین C

یک ویتامین عالی برای شفاف شدن چشم است زیرا می تواند به کنترل رگ های خونی کمک کند. این ماده را می توان در غذاهایی مانند مرکبات یافت.

امگا ۳

یک اسید چرب است که برای چشم مفید است و همچنین می تواند به رگ های خونی کمک کند. طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت ، روغن های گیاهی مانند روغن بذر کتان ، سویا و کلزا حاوی امگا ۳ هستند.

ویتامین E

یک آنتی اکسیدان قوی است و از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد که ممکن است علائم پیری از جمله نازک شدن و چروک شدن پوست در ناحیه زیر چشم ایجاد کند، محافظت می کند. منابع خوب ویتامین E شامل زیتون ، روغن های گیاهی ، مارچوبه و آووکادو است.

مواد غذایی برای رفع گودی زیر چشم

بهترین رژیم برای رفع گودی و پف زیر چشم، رژیمی است که شامل مقادیر بالای ویتامین های خاص باشد. با قرار دادن چند ماده غذایی در رژیم خود می توانید حلقه های تیره زیر چشم را کاهش داده یا از شر آنها خلاص شوید:

  • جعفری، با دفع مایعات اضافی از بدن از عملکرد کلیه شما پشتیبانی می کند. جعفری تازه را با سالاد ترکیب کرده یا به اسموتی های خود اضافه کنید.
  • دمنوش های گیاهی، باعث از بین رفتن مایعات اضافی می شود و در عین حال بدن شما را از سموم دور می کند.
  • آبمیوه‌های تازه، که منبعی غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنزیم ها است، برای پاکسازی بدن از آلودگی های موجود در جریان خون مفید است.
  • نوشیدن آب، در رژیم غذایی شما برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم ضروری است. چیزی که اکثر مردم نمی دانند این است که باید روزانه ۸ تا ۱۰ فنجان بنوشند تا بدن خود را مرطوب نگه دارید. هنگامی که بدن شما کم آب است ، می تواند آب زیر پوست را جذب کرده و باعث پف زیر چشم شما شود.
کد خبر 563061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha