همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هشدار داد: اگر جنگی علیه ایران صورت گیرد، غیر قابل کنترل خواهد بود و پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فارس، محمد علی حسینی در گفتگو با روزنامه لس‌آنجلس تایمز افزود: هر فردی با حداقل خردمندی و منطق سیاسی جرات نخواهد کرد که در این راه گام بردارد.

وی با اشاره به درد و رنجی که مردم آمریکا از سیاست‌های اشتباه رهبران خود تحمل می کنند، گفت: مردم آمریکا اجازه راه‌اندازی جنگی دیگر را به رهبران خود نخواهند داد. وی با اعلام اینکه مردم آمریکا، مردمی صلحدوست هستند که از خشونت بیزارند، تاکید کرد، ‌مردم آمریکا به دلیل اشتباهات رهبران خود دچار درد و رنج هستند.

وی افزود، بر این باور است که فشارهای اقتصادی، گرفتاری‌های نظامی آمریکا در عراق و افغانستان و افکار عموم آمریکا از بروز درگیری بین ایران و آمریکا جلوگیری می‌کند. حسینی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل بحران‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی و نظامی فزاینده‌ای که روبرو هستند، از جنبه منطقی در موقعیتی نیستند که هزینه‌های یک بحران گسترده و دامنه دار دیگری را تحمل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان افزود: افکار عمومی جهان به [رئیس جمهور] بوش اجازه نخواهد داد آلام و تراژدی‌هایی را که پیش از این به کشورهای منطقه و مردم آمریکا تحمیل کرده،‌ تشدید کند. امروز نتایج نظرسنجی‌هایی که در بین نخبگان، متفکران و به میزان گسترده در بین مردم آمریکا انجام شده، نشان می دهد که آنها از خشونت، درگیری‌ها و آشوب‌های بیشتر بیزارند. این نظرسنجی‌ها نشانگر آن هستند که مردم آمریکا خواهان صلح، ثبات و امنیت واقعی هستند.

حسینی در ادامه هشدار داد، اگر جنگی علیه ایران صورت گیرد، غیر قابل کنترل خواهد بود و پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی به دنبال خواهد داشت. بنابراین، هر فردی با حداقل خردمندی و منطق سیاسی جرات نخواهد کرد که در این راه گام بردارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا ایران برنامه غنی‌سازی خود را برای دوره‌ای موقت تعلیق نمی‌کند تا هراس جهانی را کاهش دهد و موضع دیپلماتیک ایران را تقویت کند، گفت: ایران تاکنون کاملا به تعهدات بین‌المللی و حقوقی خود عمل کرده و این امر موضع دیپلماتیک ما را توجیه می‌کند.

کد خبر 56236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز