شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی مستقیم از واشنگتن اعلام کرد بزرگترین تظاهرات مردمی در آمریکا بر ضد ایده جنگ علیه ایران در شهر نیویورک برگزار خواهد شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، وجد وقفی در گزارش خود درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت مهلت غیر رسمی غرب به ایران بر اساس گفته وزارت امور خارجه آمریکا امروز پایان یافت.

وی در ادامه گزارش مستقیم خود افزود همانطور که می‌دانید امروز و فردا تعطیل است کنگره هم در تعطیلی به سر می‌برد انتظار نداریم شاهد واکنش رسمی از سوی دولت آ‌‌مریکا به این مسئله باشیم اما همانطور که یاداوری شدکاخ سفید از طریق دانا پرینو سخنگوی خود به ایران درباره پیامدهای پایبند نبودن به این مهلت و عواقب پاسخ ندادن مثبت به بسته پیشنهادی ارائه شده به آن هشدار داده و گفته است در غیر این صورت واشنگتن با هماهنگی گروه پنج عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان واکنش منفی نشان خواهد داد.

وقفی در ادامه گفت اما آن طور که به نظر می‌رسد موضع اروپا در ارتباط با مهلت زمانی قاطعانه نیست و حتی خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود اتحادیه اروپا درباره پاسخ ایران به بسته پیشنهادی عجله‌ای ندارد.

وی اضافه کرد در سطح مردمی، عملا تظاهراتی در برخی شهرهای آمریکایی برگزار خواهد شد اما شهر نیویورک شاهد بزرگترین راهپیمایی خواهد بود زیرا مقر "ائتلاف جنگ علیه ایران را متوقف کنید" دراین شهر قرار دارد ولی در دیگر شهرها این تظاهرات در سطح تجمعات اندک خواهد بود.

وی در پایان گزارش خود اظهار داشت این تظاهرات در واشنگتن و حدود هشتاد شهر دیگر برگزار خواهد شد اما همانطور که یاداوری کردم بزرگترین تظاهرات به گفته دست اندرکاران آن در نیویورک برگزار خواهد شد

کد خبر 59597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز