وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، اسامی 4 شخصیت حقیقی و 4 شرکت ایرانی دیگر را به فهرست افراد و نهادهای تحت تحریم واشنگتن اضافه کرد

به گزارش مهر، این وزارتخانه افراد و نهادهای مذکور را به بهانه ارتباط با برنامه هسته‌ای و موشکی ایران مورد تحریم قرار داده است.

استوارت لوی، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: تا زمانی که ایران به پافشاری بر فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه دهد، بانک‌ها و شرکت‌های بین‌المللی باید مراقب معاملات خود با این کشور باشند و از ارتباط با افراد و نهادهای مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران پرهیز کنند.

بر این اساس، افراد و شرکت‌های جدیدی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند، عبارتند از: داوود آقاخانی‌، محسن حجتی، مهرداد اخلاقی کتابچی، ناصر ملکی، گروه صنعتی شهید ستاری، گروه صنعتی هفت‌تیر، گروه صنعتی ذوب فلزات و مهمات‌سازی و صنایع شیمیایی پارچین.

سولانا؛ 29 تیر در تهران

ایالات متحده در حالی تحریم‌های خود علیه تهران را تشدید می‌کند که ایران و اروپا در تلاشند مذاکرات برای پایان دادن به مناقشه‌های موجود را از سر گیرند.

خبرگزاری فارس روز گذشته گزارش داد که خاویر سولانا‌، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی 29 تیرماه برای گفت‌وگو با سعید جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی وارد تهران می‌شود.

روزنامه الشرق‌الاوسط نیز به نقل از یک مقام مسئول اتحادیه اروپا نوشت: سولانا پس از 14ماه جاری میلادی (24 تیر) به ایران می‌آید.

کریستینا گالاچ، سخنگوی سولانا هم دیروز در گفت‌وگو با مهر خاطرنشان کرد: همانطور که آقای جلیلی پیشنهاد داده است، به دیدار وی با سولانا پیش از پایان ماه جولای (10 مرداد) امیدواریم.

محمد سعیدی، معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی نیز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گفت‌وگوهای جلیلی و سولانا ظرف چند روز آینده انجام می‌شود.

در گفت‌وگوی تلفنی جلیلی و سولانا در 14 تیرماه قرار شد چارچوب مذاکرات ایران و 1+5 در گفت‌وگوهای آینده دوطرف تعیین شود. خاویر سولانا به همراه نمایندگان کشورهای عضو 1+5، روز 25 خردادماه برای ارائه بسته پیشنهادی غرب به تهران آمده بود.

انتظار واشنگتن

در این میان، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه که برای امضای قرارداد احداث پایگاه‌های ضد‌موشکی به جمهوری چک سفر کرده بود، در گفت‌وگو با رادیو فردا مدعی شد: اعتقاد راسخ ما این است که موضوع هسته‌ای ایران را می‌توان با استفاده از روش‌های دیپلماتیک حل کرد.

وی همچنین ادعا کرد که دولت آمریکا خواهان داشتن روابط خوب با مردم ایران است، اما دولت این کشور تا زمانی که غنی‌سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درنیاورد، در مسیر انزوا حرکت خواهد کرد.

کد خبر 57590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز