همشهری آنلاین: بغداد اعلام کرد که حاضر است میان ایران و آمریکا با هدف برقراری دور جدیدی از گفت‌وگوها میان دو طرف میانجی‌گری کند.

به گزارش ایسنا، محمد الحاج حمود، معاون وزیر امور خارجه عراق، به روزنامه الحیات ـ چاپ لندن ـ گفت: مشغله‌ توافق امنیتی با آمریکا و دیگر مسایل داخلی مربوط به قانون انتخابات و نیز مساله‌ کرکوک مانع از آن شده است که دولت عراق به عنوان واسطه‌ برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا اقدام کنیم.

وی افزود: دولت عراق با پادر میانی به عنوان یک میانجی برای برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای تهران و واشنگتن در صورتی که دو طرف احساس کنند می‌خواهند مذاکرات جدیدی داشته باشند، هیج مخالفتی ندارد.

براساس گزارش شبکه‌ی خبری "پرس.تی.وی" حاج حمود هم‌چنین گفت که دور جدید گفت‌وگوهای تهران ـ واشنگتن ممکن است به نتایجی جدی به ویژه درباره‌ی مسای امنیتی عراق منجر شود.

محمدتقی علی المولا، یک عضو اتحاد عراق یکپارچه نیز به الحیات گفت که دولت عراق حاضر است میان تهران و واشنگتن میانجی‌گری کند.

در عین حال حسن کاظمی قمی، ‌سفیر ایران در بغداد روز جمعه گفت که تهران آماده است درخواست عراق برای برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگوها درباره‌ی امنیت عراق با ایران را بررسی کند.

مقامات ایران و آمریکا تا کنون سه دور مذاکرات را درباره امنیت عراق در سطح سفیران و کارشناسان برگزار کرده‌اند.

ایران بارها خروج آمریکا از عراق را خواستار شده و تاکید کرده است که خروج نیروهای آمریکایی تنها راه احیای امنیت و ثبات این کشور جنگ زده است.

آمریکا و ایران از سال 1980 تا کنون هیچ تماس مستقیمی با یکدیگر نداشته‌اند و روابط دیپلماتیک دو طرف متوقف شده است.

کد خبر 62814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز