همشهری آنلاین: مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران با صدور اطلاعیه ای بر نقش مهم ایران در ثبات و توسعه عراق تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه که در پی سفر رسمی استفان دی میتسورا،  نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق  صادر شد تاکید شده است که ایران می‌تواند نقش مهمی در حمایت از ثبات و توسعه اقتصادی عراق ایفا کند.   

در این اطلاعیه آمده است: آقای دو میتسورا در گفت وگوهای خود، دستاورد و تحولات اخیر در عراق شامل نقش سازمان ملل در ارتقای آشتی ملی، گفت وگوی منطقه‌ای و بازسازی و توسعه عراق را مطرح کرد و به علاوه، با در نظر داشتن رابطه مشترک نزدیک دو کشور، نقش مهمی را که ایران می‌تواند در حمایت از ثبات و توسعه اقتصادی عراق ایفا کند، مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این اطلاعیه، در ملاقاتهای یادشده، مسئولان ایرانی بر اهمیت بسیار زیاد حفظ امنیت، ثبات، استقلال و اتحاد ملی عراق، تاکید و از نقش سازمان ملل در این زمینه قدردانی کردند.

مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران در اطلاعیه خود خاطرنشان ساخت: هر دو طرف، بر نیاز به ارتقای گفت و گو و آشتی ملی بویژه در مورد انتخابات و مرزهای داخلی مورد بحث ، تقویت توسعه اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای عراق توافق کردند.

اطلاعیه می افزاید: دو طرف در زمینه تلاش برای افزایش همکاریهای منطقه‌ای در راستای گسترش ثبات و توسعه در عراق نیز موافقت کرده‌اند.

دو میتسورا روزهای سه شنبه و چهارشنبه - 19 و 20 شهریور- سفر رسمی خود را به تهران انجام داد و در جریان آن، با رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه ، دبیر شورای عالی امنیت ملی و شماری از مسئولان بلندپایه ایران دیدار کرد.

بنا بر اطلاعیه دفتر سازمان ملل، سفر به تهران بخشی از اهداف و ماموریت دو میتسورا برای ارتقای همکاری منطقه‌ای و گفت وگو با عراق از راه دستیابی به دیدگاههای کشورهای همسایه بود.

کد خبر 63101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز