مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
۱ نفر

یکی از مشاغلی که هر سازمان و شرکتی چه بزرگ باشد و چه کوچک به آن نیاز دارد، حسابداری است.حسابدار به شما می‌گوید که آیا شرکت شما در سوددهی قرار دارد یا خیر، نقدینگی شرکت شما چگونه است، ارزش فعلی دارایی‌های شما چقدر است، شرکت چقدر ضرر داده است و در واقع کدام قسمت از تجارت شما کسب درآمد دارد.

image-20201102130007-1.jpeg

حسابداری در واقع ثبت، سازماندهی و درک اطلاعات مالی شرکت‌ها است. شما می‌توانید حسابداری را به عنوان یک ماشین بزرگ تصور کنید که اطلاعات مالی، مانند سوابق مربوط به تمام معاملات تجاری، مالیات، سودها و غیره را به صورت خام در آن قرار می‌دهید و به راحتی می‌توانید هر آنچه مربوط به این موارد است را پردازش شده تحویل بگیرید و ببینید شرکت‌تان از نظر مالی در چه وضعیتی قرار دارد.

حسابدار به شما می‌گوید که آیا شرکت شما در سوددهی قرار دارد یا خیر، نقدینگی شرکت شما چگونه است، ارزش فعلی دارایی‌های شما چقدر است، شرکت چقدر ضرر داده است و در واقع کدام قسمت از تجارت شما کسب درآمد دارد.

این شغلی است که تمام شرکت‌ها به آن نیاز دارند و علاوه بر اینکه سخت است و همچنین چالش دارد، در میان مشاغل پردرآمد نیز به شمار می‌آید.

برای استخدام به عنوان حسابدار، باید هدف خود از وارد شدن به این حرفه را بدانید، درباره میزان دریافتی این شغل تحقیق کنید و خود را برای کار کردن در فرصت های شغلی بی شماری که این حرفه به شما ارائه می‌دهد، آماده کنید.

آخرین فرصت های شغلی برای حسابداری

حسابداری یکی از مشاغلی است که آینده خوبی دارد و دستمزدی کاملاً بالاتر از درآمد متوسط کارمندان دیگر دارد. اگر از کار با اعداد، حل مشکلات مالی و رسیدگی به سوابق مالیاتی علاقه دارید، احتمالا حسابداری شغل رویایی شما خواهید بود و باید به دنبال فرصت های شغلی برای حسابداری باشید.

موقعیت‌های شغلی بسیاری برای حسابداری وجود دارد که همه این موقعیت‌ها به مهارت در حساب و کتاب و پردازش اعداد و ارقام نیاز دارند. ایران تلنت مرجع آنلاین برای کاریابی است که از طریق آن می‌توانید به طیف وسیعی از فرصت های شغلی حسابداری دسترسی داشته باشید. برای ارسال رزومه به سایت ایران تلنت مراجعه کنید.

استخدام در شرکت‌های بزرگ و کوچک منوط به این است که مهارت و توانایی انجام کارها و نزدیک کردن شرکت به اهدافش را داشته باشید.

حسابداری به مهارت‌های خاص مانند تخصص در ریاضیات و کار با نرم افزارهای حسابداری نیاز دارد. شناخت کامل از قوانین و مقررات مالی و مالیاتی نیز از بایدهای این شغل است. حسابداران باید جزئیات گرا باشند، در تحلیل مالی قوی باشند و با ابزارهای حساب و کتاب مانند اکسل و spreadsheet بتوانند کار کنند. تمام اینها لازمه ورود به شغل حسابداری است و هنگام استخدام و مشاهده آخرین فرصت های شغلی برای استخدام حسابدار با این موارد رو به رو می‌شوید.

چرا حسابداری را انتخاب کنیم؟

حسابداران ستون اصلی هر کسب و کاری به شمار می‌آیند، که از نظر امنیت شغلی و حقوق و دستمزد انتخاب شغلی بسیار خوبی است. میزان توانایی افراد در این زمینه، میزان حقوق آنها را مشخص می‌کند و معمولا این افراد توانایی بسیار زیادی دارند که وارد این حیطه شدند.

حسابداری فراتر از کار با اعداد و ارقام است، یک کار لذت‌بخش و در عین حال چالش برانگیز است که نیاز به تفکر استراتژیک دارد. شما به عنوان یک حسابدار، سوابق مالی و داده‌های مشاغل را بررسی می‌کنید و سود و زیان مالی را بررسی می‌کنید. در واقع شما یک نقش اساسی در شرکت را برعهده دارید که در واقع حضور شما برای عملکرد صحیح یک کسب و کار حیاتی است.

این شغل آینده بسیار خوبی دارد و می‌توان آن را در دسته مشاغل بدون پایان قرار داد. از جمله مواردی که باعث می‌شود سراغ حسابداری بروید می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱. تعداد فرصت های شغلی بسیار

۲. پاداش و کار هیجان انگیز

۳. نقش‌های زیاد در این کار و نیاز صنایع مختلف به آن

۴. حقوق عالی برای حسابداران

۵. فرصت برای رشد

اینها تنها بخش کوچکی از دلیل انتخاب حسابداری به عنوان شغل به حساب می‌آیند و بی شمار دلیل، برای گزینش این حرفه وجود دارد.

چگونه حسابدار شویم؟

بیشتر فرصت های شغلی حسابداری به حداقل مدرک لیسانس و همچنین تعهد به ادامه تحصیل نیاز دارند. موارد زیر مراحلی است که شما برای تبدیل شدن به یک حسابدار باید انجام دهید:

  • مدرک لیسانس بگیرید. مدرک لیسانس حداقل مدرک برای ورود به بازار کار حسابداری است. حتی اگر یک موقعیت شغلی خاصی نیازی به تحصیلات عالی نداشته باشد، داشتن مدرک لیسانس می‌تواند باعث شود که در بین رقبا برجسته شوید و حتی باعث افزایش میزان دریافتی شما شود. مدرک لیسانس شما می‌تواند در زمینه حسابداری، مالی و حسابرسی باشد.
  • یک دوره کارآموزی برای حسابدار شدن بگذرانید. هر چه قبل و بعد از فارغ التحصیلی تجربه بیشتر کسب کنید، رزومه شما به میزان قابل توجهی بهتر و پربارتر می‌شود و شانس شما برای گرفتن شغل حسابداری افزایش پیدا می‌کند.
  • یک تخصص را انتخاب کنید. بیشتر حسابداران در زمینه خاصی از حسابداری کار می‌کنند. به عنوان مثال، شما می‌توانید به عنوان حسابدار شرکت‌های خصوصی و دولتی کار کنید، یا سراغ مشاغل تخصصی مانند حسابداری مالیاتی بروید. تخصص شما احتمالاً مربوط به مدرکی است که کسب کردید، اما همچنین بر اساس مهارت‌هایی که دارید و تجربیاتی که کسب کردید نیز می‌توانید یک تخصص انتخاب کنید.
  • به دنبال فرصت های شغلی باشید. همان‌طور که در بالا ذکر شد، می‌توانید به ایران تلنت مراجعه کنید و فرصت های شغلی برای حسابداری را مشاهده کنید و برای آنها رزومه ارسال کنید. شرکت‌های معتبر و بزرگ همگی در ایران تلنت آگهی شغلی دارند و شما می‌توانید از میان آنها، شرکت رویایی خود برای کار را پیدا کنید.
  • به دنبال ادامه تحصیل باشید. بسیاری از حسابداران موفق، پس از دریافت مدرک و گواهینامه‌های لازم به تحصیلات خود پایان نمی‌دهند. آموزش مداوم برای موفق شدن در حسابداری و آگاهی از جدیدترین علوم در زمینه حسابداری مهم است.

تمام آنچه شما برای ورود به بازار کار حسابداری نیاز دارید پشتکار و تمرین است. فرصت های شغلی مختلف، همه به افرادی قوی در حساب و کتاب نیاز دارند.

منبع: سایت ایران تلنت

کد خبر 561973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha