مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

خواه متقاضی استخدام برای رشته «مهندسی برق ‌هواپیما» باشید یا تنها برای نوشتن یک رزومه خوب و جامع، راهنمایی بخواهید، ما برخی از بهترین رزومه های رشته مهندسی برق  را تجزیه و تحلیل کرده‌ایم تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

image-20201130100405-1.jpeg

با ما همراه‌ باشید تا بدین ترتیب بتوانید برای آگهی‌های استخدام مهندس برق اقدام کنید.

هرگز قدرت رزومه را دست‌کم نگیرید! زیرا می‌تواند فرصت‌های استخدام (https://karboom.io/jobs) مهمی را  برایتان فراهم‌ کند و به کارفرما، چشم‌اندازی از نوع‌ همکاری‌اش با شما در آینده بدهد. در این‌مطلب، توصیه‌های خوبی جهت نوشتن رزومه رشته مهندسی برق وجود دارد که می‌تواند باعث عملکرد بهتر شود؛ با ما همراه‌ باشید.

با توضیح ساختار رزومه شروع کنید

شروع رزومه اغلب می‌تواند سخت‌ترین قسمت باشد و وادارتان کند که تا آخرین ‌لحظه، نوشتن را به ‌تعویق‌ بیندازید و یک سند با کیفیت پایین ارائه ‌دهید. اگر با تعریف ساختار رزومه خود شروع کنید، متوجه ‌می‌شوید به‌علت کار کردن با یک الگوی معین، پر کردن بخش‌های مختلف، آسان‌تر است.

یک ساختار اساسی باید شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات تماس
  • مشخصات
  • مهارت‌های‌ اصلی
  • تجربه شغلی (شامل مسئولیت‌ها و دستاوردها)
  • تحصیلات و مدارک
  • علاقه‌مندی‌ها (اختیاری)

در صورت تمایل، می‌توانید این موارد را کپی‌کنید تا نقطه‌ شروعتان باشد.

آگهی‌های استخدامی تهران در وبسایت کاربوم

برای تاثیرگذاری بیشتر، بهینه‌سازی کنید

استخدام‌کنندگان به‌ احتمال ‌زیاد در وهله اول، رزومه شما را کامل نمی‌خوانند؛ به ‌هر حال، آنها می‌توانند صدها برنامه برای این ‌نقش داشته‌باشند! بنابراین، مهم‌ است که رزومه خود را برای تاثیرگذاری بیشتر، بهینه‌کنید. به‌گونه‌ای که حتی اگر یک ‌استخدام‌کننده، تنها ۱۰ ثانیه برای بررسی آن زمان صرف ‌کند، بتواند مهم‌ترین نکات در مورد شما را دریابد.

بخش مهارت‌های اصلی‌تان را در یک لیست بولت پوینتی قرار دهید تا در هنگام بررسی سریع توسط فرد استخدام‌کننده، به‌راحتی قابل‌رؤیت باشد. ارائه مشخصات‌ کامل در بالای سند، می‌تواند توجه خواننده را به خوبی جلب‌کند؛ بنابراین از این‌ بخش، برای معرفی بهترین ‌دستاوردها و مهم‌ترین مهارت‌های شغلی‌تان استفاده‌کنید.

سعی کنید از تجربیات مرتبط‌ با مهندسی برق  و مسئولیت‌هایتان در پروژه‌های قبلی، چه تجربه توسعه‌ سخت‌افزار الکتریکی باشد یا کنترل ‌پروژه و نظارت‌ بر آن و یا استفاده از نرم‌افزار طراحی، به‌طور ویژه توضیحاتی ارائه‌دهید. به ‌این ‌ترتیب، به استخدام‌کنندگان اجازه خواهید داد تا تجربه‌هایتان را به‌خوبی درک‌کنند.

تمرکز بر ارتباط

اگر تجربه ‌زیادی در حوزه مهندسی‌عمران دارید، بزرگترین چالش می‌تواند رعایت طول رزومه توصیه ‌شده باشد. در حالت ایدئال، یک رزومه باید دو صفحه باشد؛ قرار دادن هر چیزی بیشتر از این، برای استخدام‌کنندگان وقت‌گیر است.

ممکن‌است مجبور شوید نسبت‌به اطلاعاتی که در رزومه قرار می‌دهید، سخت‌گیر باشید؛ زیرا ارائه جزئیات از تمامی تجربیات ‌شغلی‌ای که داشته‌اید، فضای‌ زیادی را اشغال می‌کند. همواره باید به الزامات ‌شغل‌ مد نظر توجه ‌داشته‌ باشید و اطلاعاتی را درج ‌کنید که ثابت می‌کند توانایی تصدی‌ شغل‌ را دارید.

درنهایت، تمام جزئیات رزومه شما، باید مربوط به شغل مدنظرتان باشد.

شواهدی از مهارت‌هایتان ارائه‌دهید

همه استخدام‌کنندگان مایلند بدانند آیا مهارت‌های شما، براساس داده‌های‌ واقعی تهیه‌ شده است یا خیر؛ اما این موضوع، در رابطه ‌با مهندسانی است که بیشتر با ریاضیات سروکار دارند. استخدام‌کنندگان مهندسی، تحت‌ تاثیر جملاتی که شامل ارقام است قرار خواهند گرفت. به‌ عنوان ‌مثال:

  •  تحویل‌پروژه A در x هفته
  • معرفی سیستمی که در هفته،x  ساعت‌کاری صرفه‌جویی می‌کند
  • میزان تولید انرژی، توسط xxxx کاهش می‌یابد

کیفیت مهارت‌هایتان را افزایش‌دهید تا  رزومه قدرتمندی داشته‌باشید. عبارت‌های ‌عمومی که هیچ‌ مدرکی برایشان وجودندارد، به‌ طور کلی، بی‌تاثیر خواهدبود.

کد خبر 569000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha