پس از فارغ‌التحصیلی اکثر افراد سعی می‌کنند شغلی پیدا کنند. چه در حوزه تخصص و چه خارج از زمینه تحصیلی همیشه فرصت‌های شغلی مناسبی وجود دارد. نکات و ترفندهای زیر برای دستیابی به شغل به شما می‌تواند کمک کند.

image-20200917143423-1.jpeg

در این مطلب از کاربوم، به نکاتی اشاره شده است که قبل از درخواست استخدام باید به آنها توجه کنید.

نمونه‌کارها و رزومه کاری خود را بازسازی کنید

پروژه‌های خود را به شکلی بازسازی کنید که انتظارات شرکت استخدام‌کننده را برآورده کند. کارفرمایان درخواست‌های شغلی بی‌شماری دریافت می‌کنند و برای انتخاب شدن باید کارهایی در رزومه داشته باشید که شما را برجسته کند.

درباره شرکت تحقیق کنید

درباره شرکت موردنظر تا جایی که امکانش است مطالعه کنید و آگاهی کسب کنید. این کار در زمان نوشتن کاورلتر به کارتان می‌آید. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که می‌خواهید حوزه کاری خود را تغییر دهید. وقت بگذارید و مهارت‌هایی که برای شغل مفید است را یاد بگیرید. همچنین تصمیم بگیرید برای کدام شرکت آنلاین می‌خواهید درخواست شغلی دهید، برای کدام شرکت می‌خواهید درخواست شغلی خود را پست کنید و برای کدام شرکت می‌خواهید به شخصی درون شرکت درخواست دهید.

تا جایی که می‌توانید شبکه‌سازی کنید

برای استخدام تا جایی که می‌توانید شبکه‌سازی کنید

شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با افرادی که در زمینه مورد علاقه شما کار می‌کنند همیشه مفید است. با کارکنان شرکتی که به آن علاقه‌مند هستید صحبت کنید تا از پروژه‌های فعلی، چالش‌ها و نگرش‌های شرکت آشنا شوید. برای درخواست کمک شک نکنید، بیشتر متخصصان خوشحال می‌شوند بتوانند شما را راهنمایی کنند.

بر مهارت‌های نرم خود تأکید کنید

مهارت‌های بین‌فردی، مدیریت زمان و انجام همزمان چند وظیفه برخی از مهارت‌های نرم هستند که به اندازه مهارت‌های اصلی شغل اهمیت دارند. اگر چندین پروژه را همزمان انجام داده‌اید یا برای تأمین هزینه زندگی خود در دو شغل کار کرده‌اید این موارد را در رزومه خود برجسته کنید.

داستان خود را به تجربیات و انگیزه‌های شخصی ارتباط دهید

اگر بین تجربه‌های شغلی یا تحصیلات وقفه‌های طولانی وجود دارد دلیل خوبی برای آنها داشته باشید. داستانی که تعریف می‌کنید باید نشان‌دهنده تجربیات ارزشمندتان باشد و انگیزه شما برای پیشرفت و فرصت‌های شغلی را بهتر به نمایش بگذارد.

(برای مشاهده جدیدترین آگهی های استخدام کلیک کنید، همچنین برای مشاهده آگهی‌های استخدام عمران و معماری به لینک زیر بروید: https://karboom.io/jobs/engineering-civil-architecture)

در هنگام درخواست شغل به این نکات توجه کنید:

رزومه و کاورلتر متناسب با شرکت بنویسید

از تجربیاتی که دارید استفاده کنید و کاورلتری براساس اصول اخلاقی شرکت بنویسید. به‌طور مشخص نشان دهید چگونه معیارهای کاری شرکت را در کار لحاظ می‌کنید و چرا برای شرکت فرد مناسبی محسوب می‌شوید. اینجا جایی است که باید اطلاعاتی که از کارکنان فعلی شرکت کسب کرده‌اید را استفاده کنید.

در زمان مناسب درخواست شغلی دهید

در زمان مناسب درخواست استخدام دهید

بهترین وقت برای درخواست کار جدید ۳-۴ ماه قبل از زمانی است که به شغل نیاز پیدا می‌کنید. این مدت زمان برای شما فرصت کافی و مناسبی فراهم می‌کند تا مقدمات کار برای تغییر شغلی را فراهم کنید. درخواست شغلی خود را زمانی ارسال کنید که اوج کاری شرکت نباشد و رزومه شما بتواند جلب توجه کند. معمولا روزهای وسط هفته و اواسط صبح زمان مناسبی است.

زیاد سخت‌گیر نباشید

در ابتدا وقتی به دنبال شغل می‌گردید خود را محدود نکنید. فرصت‌های شغلی ممکن است چیزی نباشند که دقیقا به دنبال آنها بودید اما اگر به چیزی که می‌خواهید نزدیک است برای آن اقدام کنید. همیشه فرصت‌هایی برای توسعه در گام‌های بعدی وجود خواهد داشت.

از توصیه‌نامه استفاده کنید

هیچ ایرادی ندارد که از استاد خود بخواهید برای شما توصیه‌نامه‌ای بنویسد. این کار نه تنها شانس انتخاب شدن شما را بیشتر می‌کند بلکه کاردانی و انگیزه شخصی شما را نیز نشان می‌دهد. همچنین این کار باعث می‌شود که شرکت لازم نباشد تحقیقات مقدماتی درباره شما با دیگران داشته باشد.

دنبال پاداش فوری نباشید

در چند ماه اول کاری رایگان یا با حقوق کم کار کنید و سپس درخواست افزایش حقوق داشته باشید. این دوره کارآموزی برای دانشجویانی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند لازم است.

کد خبر 550073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha