موجی از افزایش میزان بیماری‌های مزمن، تداوم بیماری‌های عفونی و نارسایی‌هایی در بهداشت عمومی موجب تشدید موارد مرگ‌ومیر در دوره همه‌گیری بیماری کوویدـ۱۹ شده است.

كرونا در جهان

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: بروز و همپوشانی همه‌گیری ویروس کرونا با تداوم افزایش جهانی بیماری‌های مزمن همچون چاقی و دیابت در کنار افزایش خطرات زیست‌محیطی مانند آلودگی هوا شمار فوتی‌های کروناویروس را تشدید کرده است.

مطالعه «بار جهانی بیماری‌ها (GBD)» جامع‌ترین بررسی در نوع خود است. در این بررسی ۲۸۶ عامل مرگ، ۳۶۹ بیماری و جراحت و ۸۷ فاکتور خطرزا در ۲۰۴ کشور و منطقه مورد بررسی قرار گرفت تا دیدگاهی در مورد سلامت جمعیت جهان و تاثیر بیماری کوویدـ۱۹ ارائه کند.

در این بررسی مشخص شد عوامل اصلی مرگ‌ومیر در میان افراد ۵۰ سال و بالاتر در جهان بیماری‌های ایسکمیک قلب، سکته مغزی و دیابت است. در افراد جوان ــ ۱۰ تا ۴۹ ساله ــ تصادفات جاده‌ای، ایدز، کمردرد و اختلالات افسردگی از عوامل اصلی است.

همچنین این مطالعه نشان داد افزایش بیماری‌های مزمن همراه با نارسایی بهداشت عمومی در مقابله با عوامل خطرزای قابل پیشگیری موجب شده افراد در برابر موارد اضطراری بهداشتی مانند شیوع کروناویروس آسیب ‌ذیر شوند.

در این گزارش آمده است: بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا، قند خون بالا، چاقی و کلسترول بالا که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آن دچار هستند نقش مهمی در مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کوویدـ۱۹ در بیش از یک میلیون نفر داشته است.
 

کد خبر 557735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha