شهر قانونمند و ایده‌آل برای‌ تردد شهروندان، ویژگی‌های متعددی دارد که مهم‌ترین آنها، تعهد و پایبندی رانندگان و عابران پیاده به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

ليلا باقري

همشهری آنلاین: شهر قانونمند و ایده‌آل برای‌ تردد شهروندان، ویژگی‌های متعددی دارد که مهم‌ترین آنها، تعهد و پایبندی رانندگان و عابران پیاده به قوانین راهنمایی و رانندگی است. تهران ایده‌آل برای‌ تردد به شهروندانی نیاز دارد که از جهات مختلف اصول صحیح‌ تردد در معابر شهر را رعایت کنند؛ شهروندانی که برای همسایه و هم‌محله‌ای و همشهری‌هایشان احترام قائل باشند و یاد بگیرند که باید به حقوق شهروندی همه ساکنان تهران احترام بگذارند. طبیعی است که شهر برای ایمنی‌ تردد به شهروندانی صبور و متین نیاز دارد؛ شهروندانی که در هنگام رانندگی بی‌موقع بوق نزنند، سرعت مطمئنه را رعایت کنند، اگر موتورسوارند کلاه ایمنی بر سر کنند و اگر راننده خودرو هستند کمربند ایمنی ببندند و در یک کلام نعل به نعل قوانین راهنمایی و رانندگی را گردن‌گذارند.

یقیناً در تهران ایده‌آل، عبور از خطوط عابرپیاده، پل عابر و توجه به علائم راهنمایی و رانندگی مثل قانون‌های طلایی هستند که تخطی از آنها به هیچ‌وجه جایز نیست. شهروندان این شهر ایده‌آل آموزش دیده‌اند که همواره قوانین را به فرزندان خود هم آموزش دهند. در چنین شهری رانندگان با هوشیاری و توجه کامل به علائم و هشدارهای پلیس راهور رانندگی می‌کنند و دوشادوش پلیس، شهری ایمن و به دور از حوادث رانندگی را برای خود و خانواده‌شان به ارمغان می‌آورند.

وقتی به تهران‌ ایده‌آل فکر می‌کنیم شرایطی را تصور کنیم که در آن سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی گسترده و با کیفیت و هوشمند طراحی شده و به‌صورت مساوی در اختیار شهروندان قرار گرفته و شهروندان هم با خاطری آسوده از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. در چنین شهری خبری از خودرو تک‌سرنشین، آلودگی صوتی و هوایی نیست و نشاط و سلامتی در چهره شهروندان هویداست.

همچنین با توجه به سرویس‌های حمل‌ونقل ایمن و امین مدارس، مادران بدون استرس و اضطراب کودکان خود را به مدارس بدرقه می‌کنند. طبیعی است در چنین شهری، پلیس راهور از دیدن چهره با نشاط شهروندان که صبور و متین هستند و به مقررات و قوانین احترام می‌گذارند و سالم به مقصد می‌رسند، خرسند و خوشحال می‌شود و با خدمت‌رسانی به شهروندان احساس خوشحالی و سرزندگی می‌کند.

همه این ایده‌آل‌هایی که برشمردیم دور از دسترس نیست، کافی است شهروندان تهرانی بخواهند در شهری زندگی کنند که آسودگی و امنیت جزو جدانشدنی آن است. باید از همین امروز نخستین گام‌ها را برداشت. همین امروز تصمیم بگیریم که کمربند ایمنی ببندیم، با سرعت مطمئن برانیم و در رانندگی گذشت داشته باشیم. این قدم‌های کوچک در آینده تأثیر شگرفی می‌گذارد، باور کنیم.  

کد خبر 556616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha