چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

معید ذهبیون- کارشناس اداره ایمنی و ترافیک : با توجه به این‌که امسال پایان ماه مبارک رمضان با شروع سفرهای تابستانی مصادف شده است، پیش‌بینی می‌شود تعداد سفرها همزمان با عید فطر و روزهای چهاردهم تا هفدهم خرداد در راه‌های استان افزایش یابد.

چگونه یک سفر ایمن داشته باشیم؟

بنابراین از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی بین‌دستگاهی از طریق کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل به عنوان بالاترین مرجع ایمنی راه‌ها در استان هستیم. در ادامه، نکات مهمی برای آگاهی رانندگانی که به این استان سفر می‌کند عنوان شده است. آمارها نشان می‌دهد که با افزایش تردد، تصادفات نیز افزایش می‌یابد. یکی از دلایل این موضوع حضور رانندگان ناآشنا با شرایط رانندگی در جاده‌های برون‌شهری است. به عبارت دیگر، رانندگان به همان شکلی که در داخل شهر رانندگی می‌کنند در جاده‌های برون‌شهری تردد می‌کنند، غافل از این‌که شرایط رانندگی در جاده‌ها متفاوت است. معمولا سرعت خودروها در شهر به نسبت سرعت آن در بیرون از شهر کمتر است و بیشتر تصادفات از نوع خسارتی است.

اما در راه‌های برون‌شهری سرعت رانندگی بیشتر و میزان شدت تصادفات بعضا تا ۵ برابر بیشتر از تصادفات درون‌شهری افزایش می‌یابد. شاید ضروری است که بدانید در زمان تصادف سرعت خودرو به صورت آنی به صفر کاهش می‌یابد و در صورت عدم استفاده از کمربند، سرنشینان خودرو با همان سرعت اولیه به حرکت خود ادامه می‌دهند و به‌شدت به سایر سرنشینان و بدنه داخلی خودرو برخورد می‌کنند.

اگر خودرو در تصادف واژگون شود، سرنشینان بدون کمربند ایمنی به بیرون پرتاب می‌شوند. سهم ضربه به سر و نبستن کمربند ایمنی در فوت‌های حاصل از تصادفات بسیار پررنگ است. خواب‌آلودگی و نداشتن دید کافی ریسک رانندگی را بالا می‌برد. لازم است رانندگان بدانند که ۴۰ درصد تصادفات در تاریکی شب رخ‌ می‌دهد. از دلایل این موضوع می‌توان به خستگی و خواب‌آلودگی و نداشتن دید کافی برای برخی رانندگان اشاره کرد. امید است رانندگان با استفاده از مجتمع‌های خدماتی - رفاهی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی یا پارک کردن خودرو در پارکینگ‌های ایمن پیش‌بینی‌شده در راه‌های استان اصفهان، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، و رعایت نکات ساده ایمنی، سفری ایمن و خاطره‌انگیز برای خود و عزیزانشان رقم بزنند.

کد خبر 441273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha