جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

وحید سعیدی: همگان بر این باور بودند که سرانجام طلسم واروژ کریم‌مسیحی شکسته شد و او پس از 17 سال دومین فیلمش را پس از فیلم تحسین شده پرده آخر جلوی دوربین می‌برد

همه چیز طبق برنامه پیش رفت، تردید با حضور بازیگران مطرحی چون محمدرضا فروتن، بهرام رادان، ترانه علیدوستی، مهتاب کرامتی، جمشید‌هاشم‌پور، جمشید مشایخی و داود رشیدی به مرحله تولید رسید.

فیلمبرداری با ضبط سکانس‌های مربوط به سینما رکس از هجدهم شهریور ماه در لاله‌زار تهران آغاز شد و رادان و فروتن و علیدوستی در این سکانس‌ها جلوی دوربین رفتند، اما در ادامه و در حالی‌که فیلمبرداری این سکانس‌ها رو به پایان بود کریم مسیحی دچار خونریزی معده شد.

بستری شدن او در بیمارستان موجب شد تا محمدمهدی دادگو تهیه‌کننده وقت پروژه کار را به مدت دو ماه تعطیل کند: «پزشکان درباره وضعیت واروژ به اتفاق نظر رسیده‌اند که او باید حداقل یک ماه و نیم در حال استراحت مطلق باشد. برای اطمینان از بهبود حال او من تصمیم گرفتم 4هفته هم به این مدت اضافه کنم و ادامه فیلمبرداری را در صورتی که حال واروژ خوب بود در دی ماه ادامه دهیم که البته این تصمیم با موافقت تمام اعضای گروه گرفته شد. البته با توجه به اینکه قصه در زمستان می‌گذرد این تاخیر به فیلم ضرری نخواهد زد و تنها مشکل این است که فیلم تردید قطعا به جشنواره امسال نخواهد رسید.»

با این اتفاق علاقه‌مندان جدی سینما که منتظر تماشای فیلم تردید در جشنواره بیست و ششم فیلم فجر بودند مطمئن شدند که باید یکسال دیگر هم به انتظار بنشینند.

اما بسیاری که نگاهی واقع‌بینانه به این قضیه داشتند عنوان می‌کردند که با توجه به شرایط سینمای ایران تولید این پروژه دیگر از سر گرفته نخواهد شد و این فیلم هم به جمع دیگر فیلم‌های نیمه‌کاره سینمای ایران خواهد پیوست.

با وجود تمام این بحث‌ها دادگو در تاریخ بیست و هشتم آذر ماه در گفت و گویی با سایت سینمای ما اعلام کرد که فیلمبرداری از پانزدهم دی ماه از سر گرفته خواهد شد: «توقف پروژه در واقع تنها در مرحله فیلمبرداری «تردید» رخ داده و سایر عوامل این پروژه آماده به کار هستند، منتها از آنجا که شروع مجدد یک پروژه نیمه‌تمام، از شروع یک پروژه جدید اندکی سخت‌تر است، مقداری طول می‌کشد که دوباره بتوانیم فیلمبرداری را آغاز کنیم. اما با این حال از اواسط دی ماه کار را مجدد کلید می‌زنیم»

اما برخلاف اعلام دادگو باز هم فیلمبرداری در این تاریخ شروع نشد و از سوی تهیه‌کننده بهار سال 87 به عنوان تاریخ جدید شروع دوباره پروژه اعلام شد. با توجه به تعویق‌های مکرر تولید محمد‌مهدی دادگو از تهیه‌کنندگی پروژه کناره‌گیری کرد و سعید سعدی از سوی فارابی به عنوان تهیه‌کننده جدید انتخاب شد.

او پس از قبول این مسئولیت درباره شروع مجدد فیلمبرداری گفت: «تهیه‌کنندگی «تردید» از آقای محمدمهدی دادگو به من انتقال یافته و تنها مراحل اداری صدور پروانه ساخت جدید این فیلم باقی مانده است. برنامه‌ریزی مجدد برای تولید پروژه تردید منوط به نتایج جلسه‌ای است که به زودی با بنیاد سینمایی فارابی خواهیم داشت که پس از روشن شدن نتایج این جلسه بلافاصله پیش تولید پروژه را برای ادامه فیلمبرداری آغاز می‌کنیم.»

با آغاز سال جدید سعدی باردیگر اعلام کرد که هنوز جلسه‌اش با مسئولان فارابی برگزار نشده و تا مادامی که این جلسه برگزار نشود نمی تواند تاریخ دقیق شروع پروژه را اعلام کند.

پس از این اظهار نظر سرانجام جلسه مذکور برگزار و تاریخ شروع مجدد پروژه مردادماه سال جاری اعلام شد.

اما نکته قابل توجه تصمیم‌گیری‌های تهیه‌کننده پس از برپایی این جلسه بود. او اعلام کرد که صحنه‌های گرفته شده به طور کامل کنار گذاشته خواهد شد و فیلمبرداری از ابتدا انجام خواهد شد.

این تصمیم به این دلیل اتخاذ شد که ممکن بود تهیه‌کننده با بازیگران قبلی که در سکانس‌های لاله‌زار جلوی دوربین رفته اند برای ادامه کار به توافق نرسد.

در حال حاضر این فیلم مراحل پیش‌تولید خود را شروع کرده و سعید سعدی با بهرام بدخشانی به عنوان مدیر فیلمبرداری به توافق رسیده است.

از جمع بازیگران قبلی هم تاکنون حضور مهتاب کرامتی و جمشید ‌هاشم‌پور در این فیلم قطعی شده و حامد کمیلی هم به عنوان بازیگر جدید به این جمع اضافه شده است، اما سعدی درباره احتمال حضور رادان، فروتن و ترانه علیدوستی و دیگر بازیگران قبلی می‌گوید: «تعدادی از بازیگران قبلی فیلم متاسفانه درگیر پروژه‌های دیگر هستند و وضعیت حضور آنها هنوز مشخص نیست.»

علاوه بر عوامل نامبرده می‌توان به امیر اثباتی (طراح صحنه و لباس)، محمدرضا قومی (طراح چهره‌پردازی)، نادر رضایی (مدیر صدابرداری)، مجید معدنی (مدیر تولید) و آناهید آباد (دستیار کارگردان) که حضورشان در این فیلم قطعی شده اشاره کرد.

واروژ در این فیلم با نگاهی آزاد به نمایشنامه هملت اثر جاودانه ویلیام شکسپیر قصه جوانی به نام سیاوش را تعریف می‌کند.

پدر سیاوش بر اثر حادثه‌ای مرده است و عموی او ثروت و امکانات خانوادگی را در دست خود گرفته است.

سیاوش به دخترعمه خود مهتاب علاقه دارد. پدر مهتاب مشاور عمومی سیاوش است. سیاوش هنوز از خبر در گذشت پدرش حیران است که خبر عجیب‌تری می‌شنود. مادر او قصد دارد با عمویش ازدواج کند.

طی ماجرا‌هایی سیاوش متوجه می‌شود که مرگ پدرش طبیعی نبوده و او را به قتل رسانده‌اند.

حالا سیاوش برای کشف حقیقت به سراغ دوست قدیمی‌اش کاوه می‌رود.

 همشهری امارات

کد خبر 55424

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز