همشهری آنلاین: معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه و تدوین آیین‌نامه اجرایی اصول و سیاست‌های بهینه سازی حضور زن در سینما کرده است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این آیین نامه در سه فصل با عناوین کلی، اهداف تفصیلی، اصول سیاست‌ها و سیاست‌های راهبردی تهیه شده است.

آیین نامه اجرایی اصول و سیاست‌های حضور زن در سینما به استناد مصوبه سال 82 شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده است.

این آیین نامه با هدف ارتقای و تعمیق آگاهی جامعه از موضوع جایگاه، شخصیت، حقوق و نقش زن از منظر اسلام در عرصه‌های مختلف زندگی و حضور شایسته زن در سینما تدوین شده است.

ترسیم وضعیت مطلوب در خصوص زنان فعال در سینما از نظر کمی و کیفی بر اساس ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، ‌اصلاح نگرش‌های منفی و فاقد اصالت و غیر تخصصی در زمینه حضور زن در سینما و ارایه الگویی مناسب از زن مسلمان متناسب با زمان معاصر همراه با بازنمایی کلیه ارزش‌های انسانی از اهداف تفصیلی این آیین نامه است.

همچنین تقویت حضور زنان متعهد و شایسته هنرمند در عرصه سینما و فراهم کردن شرایط فرهنگی جهت توسعه فعالیت‌های سالم سازنده و پویای آنان از دیگر اهداف تدوین این آیین نامه است.

در بخش دیگری از این آیین نامه به اصول و نحوه حضور زن در سینما پرداخته شده که استفاده صحیح و اصولی از حجاب به عنوان نماد فرهنگ دینی و ضامن مصونیت اخلاقی و روانی در جامعه، حذف خشونت و عدم تلقی آن به عنوان ماهیت ذاتی سینما، پرهیز از تشکیک در اصول و مبانی و احکام شریعت تحت عنوان دفاع ازحقوق زنان و اصل بهره‌مندی و لزوم توجه به فتواهای فقهی و رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه و نقش زنان از جمله این اصول است.

کد خبر 60120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز