اکران سینماهای تهران از هفته گذشته اکران خود را نو کردند و گروه‌های سینما استقلال و قدس به ترتیب فیلم‌های انعکاس به کارگردانی رضا کریمی و تیغ زن ساخته علیرضا داودنژاد را جایگزین فیلم‌های قبلی شان کردند

گروه سینما آزادی و عصرجدید نیز از چهارشنبه هفته آینده پنجم تیر ماه اکران خود را نو می‌کنند. براین اساس قرار است تا نخستین ساخته سینمای مصطفی رزاق کریمی با عنوان «حس پنهان» جایگزین فیلم همخانه در گروه سینما آزادی شود.

فیلمی که کارگردانش آن را با هدف جذب مخاطب ساخته است: «در اصل هدف از ساخت حس پنهان ارتباط با مخاطب است و به نظر من فیلمی که مخاطب نداشته باشد، فیلم مهمی نیست.» رزاق کریمی در این فیلم از وجود بازیگرانی بهره برده که حضورشان تا حدودی تضمین‌‌کننده موفقیت فیلم در گیشه خواهد بود.

 بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، حامد بهداد، نیوشا ضیغمی و مهتاب کرامتی. که رزاق کریمی دلیل استفاده از آنها را فقط تضمین گیشه نمی‌داند: « این فیلم شخصیت‌محور است و در جلساتی که با بازیگران و همکارانم داشتم تاکید من این بود که حس‌ها و درگیری‌های آدم‌ها با درون خود نشان داده شود و حس می‌کنم این بازیگرها انتخاب‌های مناسبی بودند زیرا توانستند آنچه را که مد نظرمان بود به خوبی اجرا کنند.»

این فیلم داستان زوج جوانی به نام‌های امیر و سیمین را روایت می‌کند که ورود یک دختر جوان به زندگیشان، روابط آنها را با یکدیگر دچار مشکل می‌سازد. او برای فیلمنامه این کار 2 سال وقت صرف کرده است: «نگارش این فیلمنامه حدود 2 سال طول کشید، البته نه به طور مستمر بلکه در مقاطع مختلف نوشته و در انتها بازنویسی هم شد.»

و اما فیلم سینمایی «ده رقمی» که قرار است از چهارشنبه هفته آینده در گروه سینما عصر جدید اکران شود. فیلمی به کارگردانی همایون اسعدیان. این فیلم کمدی یکی از سه فیلمی است که اسعدیان به سفارش سازمان ملی فرش ایران ساخته است. که از میان این «ده رقمی» برای اکران در سینما و دو فیلم دیگر برای پخش از تلویزیون تولید شده‌اند.

این ساخته همایون اسعدیان براساس فیلمنامه‌‌ای از علیرضا محمودی داستان «فیروز سیزده» دزد خرده‌پای بدشانسی است که ناخواسته درگیر سرقت حرفه‌ای یک فرش نفیس می‌شود، او در میان عشق، وظیفه و پول، مجبور است یکی را انتخاب کند. سید‌جواد رضویان، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، رضا فیض ‌نوروزی، مهران رجبی، فریده سپاه‌‌منصور، اصغر نقی‌زاده و احمد پورمخبر بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشته‌اند.

در گروه سینما آفریقا هم قرار است با پایان اکران زن‌ها فرشته‌اند فیلم دیوار ساخته محمدعلی طالبی به اکران دربیاید. در این فیلم گلشیفته فراهانی، محمد کاسبی، مهرداد صدیقیان و آزیتا حاجیان در آن بازی دارند.

 همشهری امارات

کد خبر 55294

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز