شبکه دو سیما برای روز مادر و گرامیداشت این روز تله‌فیلمی با عنوان «میم-الف-لام- ر-مادر» را آماده پخش کرده است.

 فیلمی به کارگردانی مسعود رسام که او آن‌را بر مبنای فیلمنامه‌ای از مسعود شاه‌محمدی جلوی دوربین برده است...

 او در فیلم «مادر» ماجرای زن امروز را در مواجهه با خانواده و مسئولیتش در زندگی مدرن امروزی را به تصویر کشیده است و بر این اساس به روایت داستان مادری 40 ساله پرداخته که صاحب دو فرزند به نام‌های مریم و سعید است.

او که «رخساره» نام دارد با شوهر خود در یک خانه استیجاری و با درآمد اندک شوهر به سختی زندگی می‌کند. رخساره آنقدر درگیر مشکلات و مسائل روزمره زندگی است که خود و روابط اطرافش را فراموش کرده است، او کسی را ندارد تا درد دل کند، رخساره در اثر تصادفی به کما می‌رود...

نقش رخساره را در این فیلم فاطمه گودرزی بر عهده دارد. او که در فیلم‌های مختلف ایفاگر نقش مادر بوده نقش خود را در این فیلم به نسبت دیگر کارهایش متفاوت می‌داند.

گودرزی دلیل اصلی این تفاوت را در ساختار و تکنیک متفاوت فیلم و فیلمنامه می‌بیند: «شاید قصه این فیلم تکراری و کلیشه‌ای باشد و مخاطب مشابه آن را در نمونه‌های ایرانی و خارجی دیده باشد، اما ساختار متفاوت فیلمنامه و کارگردانی آن را متمایز کرده است.»

در واقع یکی از دلایل اصلی پذیرش این نقش از سوی گودرزی همین عاملی بوده که او به آن اشاره داشت: «این فیلم فضای سوررئالی دارد وقتی فیلمنامه را خواندم با خودم گفتم آیا امکان به تصویر کشیدن فضایی که داستان در آن روایت شده وجود دارد، همین حس کنجکاوی عامل موثری بود که بازی در این فیلم را قبول کنم.»

او حضور مسعود رسام را به عنوان کارگردان دیگر عامل موثر در پذیرش نقش رخساره می‌داند: «نگاه خاص کارگردانانی چون رسام و تکنیک آنها در به تصویر کشیدن موضوعی که به ظاهر تکراری می‌آید موجب می‌شود تا مخاطب با اثری متفاوت روبه‌رو شود.»

فاطمه گودرزی در این فیلم با مهرداد ضیائی، فریبا نادری و پویان گنجی همبازی است. این فیلم قرار است امشب ساعت 23:30 در قالب برنامه جشنواره فیلم‌های تابستانی روی آنتن شبکه دو سیما برود.

این فیلم اواخر سال گذشته جلوی دوربین رفت که رضا جودی تهیه‌کننده آن درباره روند تولیدش می‌گوید: «تصویربرداری این فیلم اوایل اسفند ماه در تهران شروع شد که این مرحله از کار در تعطیلات نوروز به پایان رسید و پس از آن تدوین بلافاصله توسط مهدی جودی شروع شد و همزمان هم رضا فخاریه جلوه‌های ویژه رایانه‌ای فیلم را انجام داد تا فیلم اواخر اردیبهشت ماه آماده پخش شود.»

در تولید این فیلم امیر قربان‌خانی (مدیر تصویربرداری)، علی نیازی(مدیر صدابرداری)، مجید اسکندری(طراح چهره‌پردازی)، نرمین نظمی(طراح صحنه و لباس) و بهرام جلالی (مدیر تولید) در تهیه و تولید این فیلم همکاری داشته‌اند.

 همچنین فاطمه گودرزی این روزها سرگرم بازی در مجموعه تلویزیونی«ترانه مادری» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است. این مجموعه ملودرام 51 قسمتی قرار است از 15 تیر ماه هر شب روی آنتن شبکه سوم سیما برود.

داستان مجموعه تلویزیونی «ترانه مادری» با سرپرستی «مسعود بهبهانی‌نیا» توسط علی‌اکبر بابالو، زهرا پارسافر و محمدرضا خالقی‌زاده نوشته شده و ماجرای آن روایتگر خواهر و برادری به نام‌های فرخ و فرخنده است که مشکلات بسیاری در روابط‌شان وجود دارد. این موضوع باعث دوری آنها از هم و مهاجرت فرخنده می‌شود تا اینکه بعد از قبولی پویا پسر فرخنده در یکی از دانشگاه‌های تهران او به ناچار به تهران برمی‌گردد.

در این سریال بازیگرانی چون هما روستا، دانیال حکیمی، حمیرا ریاضی، امیر دژاکام، مینا لاکانی و... در کنار گودرزی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

منبع: همشهری امارات

کد خبر 55753

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز