چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلویزیون کوبا پس از شش ماه تصاویری از فیدل کاسترو به همراه برادرش رائول کاسترو رییس جمهوری کوبا و هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا پخش کرد.

به نوشته ال موندو، در تصاویر پخش شده تلویزیونی فیدل کاسترو با اندامی لاغر و لباس ورزشی نشان داده شده است. تصاویر پخش شده از تلویزیون کوبا به جز لحظه‌ای که هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا خطاب به فیدل کاسترو می‌گوید:"تا پیروزی"، بدون صدا پخش شده‌اند.

این اولین تصاویری است که از فیدل کاسترو پس از ماه ژانویه و دیدارش با ایناسیو لولا دا سیلوا رییس جمهوری برزیل پخش می‌شود.[ملاقات رییس جمهوری برزیل با فیدل کاسترو]

فیدل کاسترو در گفت و گو با هوگو چاوز

فیدل کاسترو رهبر کوبا از نوعی بیماری معده رنج می‌برد و از ماه ژوئیه سال 2006 در انظار عموم ظاهر نشده است.

فیدل کاسترو به دلیل بیماری و شرایط نامساعد جسمانی در 24 فوریه سال جاری قدرت را به برادرش رائول کاسترو واگذار کرده بود.[فیدل کاسترو از قدرت کناره گیری کرد]

مذاکرات چاوز، فیدل و رائول کاسترو

طبق آن چه که مجری تلویزیون کوبا می‌گوید: دیدار چاوز با برادران کاسترو در صبح روز سه شنبه 17 ژوئن انجام گرفت و در جریان این دیدار یک ساعت و نیمه دو طرف به مذاکرات سازنده پرداختند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی دولتی کوبا طرفین بویژه درباره بالا رفتن بهای مواد غذایی و نحوه مقابله با آن سخن گفتند و در پایان این مساله را استراتژیک و در زمره مشکلات امنیت ملی ارزیابی کردند.

طرفین همچنین به نتیجه رسیدند که راهکار موثر دربرطرف کردن معضل بالا رفتن بهای مواد غذایی، افزایش تولید محصولات کشاورزی است.

چاوز و رائول کاسترو همچنین به طور اخص درباره بهای بالای شیر در بازارهای جهانی صبحت کردند و بر ضرورت افزایش تولید این محصول لبنی در ونزوئلا و کوبا تاکید کردند.

علاوه براین سران کوبا تغییرات آب و هوایی را مورد بحث وبررسی قرار دادند. سران کوبا و ونزوئلا بوپژه در گفت و گوهای خود به  وضعیت حاد جوی در ایالت ایوای آمریکا که از عمده‌ترین تولید کنندگان ذرت، سویا و گندم است، اشاره کرند و درباره راه اندازی بانک آلبا(جایگزین بولیواری برای آمریکای لاتین) گفت و گو کردند. درپایان نیز وضعیت پروژه‌هایی که با همکاری مشترک میان ونزوئلا و کوبا در حال اجرا است، مورد بررسی قرار گرفت.

بدرقه از چاوز در فرودگاه خوسه مارتی

تلویزیون کوبا در پایان گزارش خود اعلام کرد که ژنرال رائول کاسترو ، هوگو چاوز را در مسیر بازگشت به ونزوئلا تا فرودگاه خوسه ماری شهر لاهاوانا بدرقه کرد.

هوگو چاوز روز دوشنبه 16 ژوئن وارد کوبا شد و بلافاصله با فیدل کاسترو به دیدار پرداخت، اما تلویزیون کوبا از این دیدار سه ساعته تصاویری منتشر نکرد.[سفر هوگو چاوز به کوبا]

کد خبر 55367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز