سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی را که رائول کاسترو برای سمت معاون اولی خود نامزد کرده احتمالا وارث پست ریاست‌جمهوری خواهد بود.

diaz-raul

  میگوئل دیاز کانل 52 ساله که از سوی رائول کاسترو ، رئیس‌جمهور کوبا برای پست معاون اولی کاندید شده است، 30 سال از عمر خود را در ورای صحنه سیاست و به‌عنوان شخصی وفادار به حزب کمونیست کوبا گذرانده و از طریق دستیابی به رتبه‌های مختلف حزب موفق شده تا به پست‌های بالاتر برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران،رائول کاسترو روز یکشنبه در جریان سخنرانی در مقابل قانونگذاران کوبا و در توضیح برای علت انتخاب این مرد گفت: دیاز کانل یک فرد تازه‌به‌دوران‌رسیده یا نوکیسه نیست!

کاسترو پیشتر نیز دیاز کانل را به‌عنوان فردی با ایدئولوژی محکم، قاطع و تزلزل‌ناپذیر مورد ستایش قرارداده‌بود.

به گزارش آسوشیتدپرس‌،یکی از مقام‌های دولتی کوبا که از سال‌های 1980 میلادی با این مرد آشنا است، در حالی‌که خواست نامش فاش نشود، گفت: او بیش از آنچه که نشان می‌دهد انعطاف‌پذیر، دارای ذهنی باز و بسیار داناست.

آلخاندرو بارراس، وبلاگ‌نویس در میامی آمریکا گفت: انتخاب این مرد به دلیل آن‌که شخصیتی کاریزماتیک ندارد، جالب است. او شخصیتی پیچیده دارد.

پروفایل دیاز کانل در ماه‌های اخیر به دلیل حضور مداومش در کانال‌های تلویزیون دولتی کوبا مورد توجه قرار گرفته است . این مرد در بسیاری از مراسم‌ها در تلویزیون ملی کوبا حاضر شده و به صحبت پرداخته است.

در ژانویه سال جاری میلادی نیز در سفر خود به ونزوئلا در جمع شرکت‌کنندگان در یک راهپیمایی بزرگ در حمایت از هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری این کشور به سخنرانی پرداخت.

میگوئل دیاز کانل متولد 20 آوریل 1960 میلادی در شهر سانتاکلارا است. او در جوانی موهای بلندی داشت و طرفدار گروه موسیقی بیتلز بود و همچنان هم به آهنگ‌های این گروه گوش می‌دهد.

دیاز کانل فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق است و در نیروهای مسلح کوبا متخصص بی‌سیم بود. او همچنین استاد دانشگاه مرکزی لاس ویاس است.

این مرد خیلی زود به گروه جوانان کمونیست کوبا پیوست و به زودی به معاون اول این گروه در استان ویا کلارا منصوب شد.

او همچنین به عنوان فرستاده مخصوص این گروه به نیکاراگوئه اعزام شد. پس از آن هم در سال 2003 میلادی به عنوان معاون اول شورای حاکم در استان هولگویین منصوب شد. در سال 2009 میلادی وزیر آموزش عالی کوبا شد و ماه مارس سال گذشته میلادی به عنوان معاون رئیس شورای وزیران انتخاب شد.

دیاز امروزه یکی از سیاستمداران ارشد در میان هم‌نسلان خود به شمار می‌رود. او دومین سیاستمدار قدرتمند در کوبا محسوب می ‌شود.

کد خبر 203110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز