یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم کوبا برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان این کشور، روز یکشنبه 20 ژانویه به پای صندوق‌های رای رفتند.

به نوشته ال موندو، هشت میلیون کوبایی واجد شرایط که 70 درصد از مردم این کشور را شامل می‌شوند، در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت خواهند کرد. به مدت کمتر از 45 روز، از زمان این انتخابات، شورای دولتی، آینده سیاسی فیدل کاسترو را مشخص خواهد کرد.

روزنامه گرانما ارگان حزب کمونیست کوبا نیز روز شنبه 19 ژانویه نوشت: این یکشنبه بیش از 38 هزار مدرسه جهت اخذ رای باز خواهند بود، مقامات انتخاباتی تسهیلات گسترده‌ای را جهت عدم محرومیت شهروندان از حقوق (انتخاباتی) خود در نظر گرفته‌اند.

پس از انتخابات روز یکشنبه، 614 نماینده جایگزین نمایندگان پارلمان کوبا از فهرست انتخاباتی یک حزب واحد (کمونیست)خواهند شد که نام فیدل کاسترو نیز در این میان به چشم می‌خورد. 

در مدت حداکثر 45 روز پس از برگزاری انتخابات، شورای دولتی که توسط نمایندگان پارلمان انتخاب شده است، تصمیم به ابقا یا جایگزینی فیدل کاسترو در مقام ریاست جمهوری خواهد گرفت.

کاسترو از سال 1976 مقام ریاست جمهوری کوبا را به عهده دارد.کاسترو که از ژوئیه 2006 به دلیل ابتلا به یک بیماری حاد روده‌ایی در انظار عموم ظاهر نشده است، در دسامبر سال 2007 برادرش رائول کاسترو ، رییس جمهوری موقت کوبا را برای دیدار از حوزه انتخابیه خود، اعزام کرده بود.

در کوبا تبیلیغات انتخاباتی ممنوع است، اما کاندیدا‌های عضویت در مجلس از محل‌های که خود را کاندیدا کرده‌اند بازدید می‌کنند و با واجدان شرایط رای در محل‌های کار و تحصیل گفت‌وگو می‌کنند.

 گفته می‌شود اعضای حزب کمونیست کوبا با دیدار از همسایگان خود به آن‌ها اهمیت رای متحد را گوشزد کرده‌اند، این دیدار‌ها در راستای کاهش میزان آرای سفید و یا باطله صورت می‌گیرد. در انتخابات شهرداری‌های کوبا در سال گذشته، میزان آرای سفید و باطله به 7 درصد رسید.

کد خبر 42147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز