سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش‌هایی مبنی بر کناره گیری فیدل کاسترو رهبر کوبا از قدرت منتشر شده است.

خبرگزاری بی بی سی دقایقی پیش اعلام کرد: روزنامه گرانما از کناره‌گیری فیدل کاسترو از مقام ریاست‌جمهوری و فرماندهی ارتش خبر داد.

فیدل کاسترو در نامه‌ای که از طریق وب سایت روزنامه گرانما انتشار یافت اعلام کرد: من مقام ریاست شورای حکومتی را برای پنج سال آینده نخواهم پذیرفت. در صورت پذیرش سمتی که به تحرک و صرف وقت کامل نیاز دارد به وجدان خویش خیانت کرده‌ام، زیرا من در شرایط جسمانی مناسبی برای پذیرش این امر قرار ندارم.

کاسترو ضمن بیان اینکه کناره‌گیری از مقام ریاست جمهوری به معنای خداحافظی نخواهد بود، گفت: من فقط می‌خواهم به زندگی خویش در مقام سرباز دیدگاه‌ها ادامه دهم، من به نوشتن تحت عنوان تفکرات رفیق فیدل ادامه خواهم داد.من سلاحی قوی‌تر از آنچه خواهم بود که شما قادر به تصور آن باشید.

انتظار می‌رود، مجلس ملی کوبا با اکثریت آرا رائول کاسترو برادر فیدل را به عنوان جانشین وی انتخاب کند. البته گمانه زنی‌هایی نیز مبنی بر انتخاب کارلوس لاگه در مقام رییس‌جمهوری کوبا وجود دارد. کارلوس لاگه 56 ساله اکنون سمت معاونت ریاست جمهوری کوبا را عهده دار است.

سی ان ان نیز از استعفای فیدل کاسترو از مقام ریاست جمهوری و فرماندهی کل کوبا خبر داد. استعفای کاسترو به این معنا خواهد بود که وی ریاست شورای حکومتی را نیز در آینده عهده دار نخواهد بود.

کاسترو پیشتر نیز در نامه‌ای از آمادگی خود برای کناره گیری از قدرت خبر داده بود.کاسترو از سال 1976 رسما  مقام ریاست جمهوری کوبا را عهده دار بوده است.[اشاره تلویحی کاسترو به کناره گیری از قدرت]

فیدل کاسترو  برای انجام یک عمل جراحی روده در ماه ژوئیه سال 2006 موقتا قدرت را به برادرش رائول کاسترو تفویض کرد، از آن زمان به بعد نیز وی در انظار عموم ظاهر نشد و تنها از طریق نوشتن مقالاتی در نشریات ارتباط خویش را با جامعه کوبا حفظ کرد.[کاسترو زمام قدرت در کوبا را موقتا به برادرش سپرد]

کد خبر 44714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز