یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کوبا برای اولین بار طی قریب به پنج دهه رییس‌جمهوری جدیدی را انتخاب می‌کند.

به گزارش الجزیره، مجلس ملی کوبا روز یکشنبه 24 فوریه جهت انتخاب 31 نفر از اعضای شورای حکومتی این کشور تشکیل جلسه خواهد داد. پس از انتخاب اعضای شورای حکومتی، این شورا جهت انتخاب رییس جمهوری جدید کوبا پشت د‌رهای بسته به مذاکره خواهد پرداخت. معاون رییس جمهوری و پنج نفر از مشاوران وی نیز در این جلسه انتخاب خواهند شد.

پیش بینی می‌شود رائول کاسترو برادر فیدل کاسترو رییس جمهوری سابق کوبا که روز سه شنبه هفته گذشته  19 فوریه از قدرت کناره گیری کرد، به جای وی انتخاب شود.[فیدل کاسترو از قدرت کناره گیری کرد]

گفته می‌شود رائول کاستروی 76 ساله از آن کاریزمای برادر 81 ساله‌اش فیدل برخوردار نیست، در حالی که پاره‌های از تحلیل گران سیاسی نیز معتقدند به رغم آنکه رائول کاسترو از وجهه سیاسی فیدل برخوردار نیست رهبری عملگراتر از وی محسوب می‌شود.تحلیل گران سیاسی همچنین رائول کاسترو را سازمان دهند‌ه‌ای خوب توصیف کرده‌اند که می‌داند چگونه کار‌های را به پیش ببرد.

با این حال گمانه زنی‌هایی نیز مبنی بر این که نسل جوانتری از رهبران کوبا جایگزین کاسترو شوند نیز در جریان است. در صورت آنکه رائول کاسترو جانشین فیدل نشود اصلی ترین گزینه‌های ریاست جمهوری کوبا، کارلوس لاگه معاون 56 ساله رییس جمهوری کوبا و یا فلیپه پرس روکه وزیر امورخارجه 42 ساله این کشور خواهند بود.

کد خبر 45085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز