همشهری آنلاین: فیدل کاسترو بدون نام بردن از باراک اوباما درباره امکان آن که در زمان ریاست جمهوری وی تغییرات زیادی انجام گیرد، ابراز تردید کرد.

به گزارش رویترز، فیدل کاسترو در سر مقاله‌ای که در اینترنت منتشر شد نوشت: بسیاری ابراز امیدواری می‌کنند که با تغییر فرماندهی در امپراطوری (اشاره به تغییر رئیس جمهور در آمریکا) این کشور بیشتر صبوری پیشه کرده و کمتر جنگ افروزی کند.

کاسترو در ادامه با اشاره تلویحی به باراک اوباما نوشته است: این به شدت بی‌تجربگی است که معتقد باشیم مقاصد خوب یک فرد باهوش می‌تواند منافع و خودخواهی‌های چند قرن را تغییر دهد.

فیدل کاسترو پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز طی مقاله‌ای نوشته بود: باراک اوباما، کاندیدای دموکرات از جان مک کین، کاندیدای جمهوری خواه انتخابات باهوش‌تر بوده و کمتر جنگ طلب است، او به این مساله هم اشاره کرده بود که نژادپرستی آمریکایی اجازه نخواهد داد که این دموکرات (اوباما) به کاخ سفید برسد.

اوبامای 47 ساله که در 20 ژانویه رسما مقام ریاست جمهوری آمریکا را عهده دار خواهد شد، در زمان تبلیغات انتخاباتی‌اش اعلام کرده بود که قصد دارد ضمن گفت و گو با مقامات دولت کوبا تحریم‌های 46 آمریکا علیه این کشور را تسهیل کند.

مطرح شدن این اظهارات از سوی اوباما باعث ابراز امیدواری پاره‌ای از کارشناسان نسبت به بهبود روابط آمریکا با کوبا شده است.

از زمان پیروزی اوباما نه کاسترو و نه برادرش رائول درباره رئیس جمهور جدید آمریکا که جانشین جرج بوش خواهد شد، اظهار نظری نکرده بودند.

فیدل کاسترو که از زمان انقلاب کوبا در سال 1959 قدرت را در دست داشت در تاریخ 17 فوریه 2008 از تلاش برای تصدی یک دوره ریاست جمهوری جدید در کشورش منصرف شد و برادر 76 ساله‌اش رائول کاسترو در تاریخ 24 فوریه 2008جانشین وی شد.

کد خبر 68405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز