شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی کنایه‌آمیز برای فیدل کاسترو، رهبر انقلابی کوبا آرزوی مرگ در آینده‌ای بسیار نزدیک کرد.

خبرگزاری اتریش از ایندیاناپولیس گزارش داد، این سیاستمدار 71 ساله آمریکایی با اشاره به نزدیکی صدوبیست‌وپنجمین سالگرد مرگ تئوریسین کمونیسم گفت: «من امیدوارم که کاسترو به زودی زود فرصت ملاقات با کارل مارکس را بیابد.»

علاوه بر این وی در یک گردهمایی انتخاباتی این دیدگاه را ابراز کرد که امکان بهبود اوضاع کوبا به رهبری رائول، برادر کاسترو وجود نخواهد داشت. مک‌کین گفت: «رائول از بسیاری جهات بدتر از فیدل است.»

تحریم تجاری
کاسترو پس از حدود 50 سال در اختیارگیری قدرت، روز سه‌شنبه گذشته استعفای خود را از قرار گرفتن در راس حکومت ارایه داد. در نشست قانون اساسی پارلمان که روز یکشنبه برگزار می‌شود احتمالا رائول کاسترو به عنوان رییس جمهور بعدی کوبا تعیین خواهد شد.

او که پنج سال از فیدل کوچک‌تر است قدرت را از ژوئیه 2006 و پس از آن‌که فیدل زیر تیغ جراحی رفت، در دست داشته و کوبا را اداره می‌کند.

مک‌کین که به احتمال قوی نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود، رویکرد مشابهی را با جورج بوش، رییس جمهور کنونی این کشور در موضوع کوبا دارد. بوش در دوران ریاست جمهوری‌اش تحریم تجاری یک دهه‌ای را علیه این کشور کمونیستی تشدید کرد.

کد خبر 44998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز