دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: "نیروهای آمریکایی تازه 10 هزار سال دیگر از عراق خارج خواهند شد؟؟!!" یک ویدئو اینترنتی جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا را به هجو کشیده است.

اشپیگل آنلاین از برلین گزارش داد، ابتدا ویدئوی «آره تو می‌تونی» خبرساز شد. یک ماه پیش یک ویدئوی اینترنتی برای باراک اوباما بود که تیترها را از آن خود کرد. در آن کلیپ پیام مردمی این نامزد دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا در قالب یک آهنگ در آمد.

مولف که آهنگ‌ساز Will.I.am از گروه Black Eyed Peas بود، توانست چهره‌های مشهوری همچون اسکارلت جانسون، بازیگر و هربی هانکوک، جازیست را با این پروژه همراه کند. «آره تو می‌تونی» میلیون‌ها بار در پورتال ویدئویی «YouTube» دیده شد.

اندی کوب، طنزنویس لس آنجلسی از این اثر الهام گرفت و این ویدئو را مبنایی برای یک هجو قرار داد. در ویدئو «john.he.is» که اکنون بر روی YouTube قرار دارد، نقل قول‌هایی از جان مک‌کین که آبرو و حیثیت او را خدشه‌دار می‌کند، در قالب موسیقی تدوین شده است.

همانند ویدئوی اوباما، خواننده‌های مختلف سخنان مک‌کین را تکرار می‌کنند. صدای O این سناتور این صحنه‌ها را قطع می‌کند.

در حالی که در ویدئوی اوباما پیامی حاکی از اطمینان‌بخشی آمده است («آری، ما می‌توانیم جهان را درست کنیم») در ترانه «john.he.is» اظهارات موافق مک‌کین درباره جنگ عراق به سخره گرفته شده است.

خوانندگان هنگامی که می‌خواهند جملاتی از قبیل «جنگ‌های بیشتری به وقوع خواهد پیوست» یا «ما مجروحان جنگی بیشتری خواهیم دارد و دوستان من، دوران سختی خواهد بود» را به زبان بیاورند، شکلک درمی‌آورند.

آواز مشهور «بمب بمب ایران» مک‌کین هم در این ویدئو از قلم نیفتاده و مورد هجو قرار گرفته است.[مک کین آواز "بمباران ایران" سر داد]

نقطه اوج در پایان این ویدئو و آنجایی است که می‌گوید: «من معتقدم برای آمریکایی‌ها فرقی نمی‌کند ما یکصد سال در عراق بمانیم یا هزار یا ده‌هزار سال.»

پس از این جمله در این ویدئو این جمله ظاهر می‌شود: «با آرزوی خوشبختی در نوامبر. تاریخ خروج از عراق: 12.008.»

کد خبر 45691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز