همشهری آنلاین: کاردینال تارسیسیو برتونه دبیرکل کشور واتیکان در دیدار با رائول کاسترو رییس جمهوری جدید کوبا از تحریم‌های آمریکا علیه کوبا انتقاد کرد.

به نوشته ال موندو، کاردینال برتونه پیش از دیدار با فلیپه پرس روکه وزیر امورخارجه امورخارجه کوبا در روز دوشنبه 25 فوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: انتظار دارم روابط کلیسا با دولت کوبا هر روز نزدیک تر از قبل شود.

او پس از دیدار با وزیر امورخارجه کوبا نیز تحریم‌های اقتصادی 45 ساله ایالات متحده علیه کوبا را ناعادلانه و از نظر اخلاقی غیر قابل پذیرش دانست.
 
کاردینال برتونه اولین مقام خارجی است که با رائول کاسترو پس از انتخاب به مقام ریاست جمهوری دیدار می‌کند. ملاقات برتونه با رائول کاسترو که یکشنبه گذشته 24 فوریه از سوی مجلس ملی کوبا به جانشینی بردارش فیدل کاسترو انتخاب شد، بعد از ظهر روز سه شنبه 26 فوریه در کاخ انقلاب، محل استقرار شورای حکومتی کوبا انجام گرفت. [رائول کاسترو رییس‌جمهوری جدید کوبا شد]

دیدار کاردینال برتونه با رائول کاسترو

برتونه  که به عنوان دومین مقام واتیکان ده سال پس از بازدید تاریخی پاپ ژان پل دوم از کوبا دیدار می‌کند، طی سخنانی گفته بود:امیدوارم با رییس جمهوری جدید کوبا دیداری شفاف و  صادقانه داشته باشم و بتوانم با وی تبادل افکار کنم.

شخص دوم واتیکان لحظه ورود خود به کوبا را لحظه‌ای فوق‌العاده  ویژه توصیف کرد و گفت: رائول کاسترو اگر همه امکانات فراهم باشد تلاش خواهد کرد، از توسعه در امور داخلی کوبا و همچنین در سیاست خارجی این کشور حمایت کند.

این سومین دیدار کاردینال برتونه از کوبا است، او در سال 2001 یک بار و در سال 2005 در مقام کاردینال اسقف اعظم جنوا نیز از این جزیره دیدار کرده بود.

کد خبر 45364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز