دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس ملی کوبا پس از پنج دهه رهبری فیدل کاسترو بر کوبا رسما رائول کاسترو برادرش را به عنوان رییس جمهوری جدید این کشور انتخاب کرد.

به گزارش سی ان ان، رائول کاستروی 76 ساله که با آرای اکثریت قاطع 614 نماینده مجلس ملی کوبا به مقام ریاست جمهوری برگزیده شده است، در سخنانی پس از انتخاب به این مقام گفت: ما در تصمیمات مهم با فیدل کاسترو مشورت خواهیم کرد.[کوبا در آستانه انتخاب رییس جمهوری جدید]

قانونگذاران کوبایی همچنین خوسه رامون ماچادو از مردان نسل کاسترو را به سمت معاون رییس شورای حکومتی انتخاب کردند. پیشتر پیش بینی‌ها حکایت از این از این داشت که فردی جوانتر این سمت را عهده دار شود. خوان المیدا بوسکه، ابلاردو کولومی ایبارا، کارلوس لاگه داویلا، استبان لاسو ارناندس و خولیو کاساس رگیرو نیزسایر معاونان منتخب شورای حکومتی کوبا بودند.

رائول کاسترو رییس جمهوری جدید کوبا فردی که از کاریزمای کمتری نسبت به برادرش فیدل برخوردار است، معمار نیرو‌های مسلح کوبای پس از انقلاب بوده است. او قریب به پنج دهه فرماندهی ارتش کوبا را عهده دار بوده است.

اما رائول کاسترو نتوانسته است طی شش ماه زمامداری موقت در کوبا عملکرد چندان مثبتی از خود ارائه دهد. براساس گزارش سی ان ان، او با ارائه پیشنهاد مناظره ملی بر سر مشکلات کوبا، به این نکته اذعان کرده است که کشورش دچار مشکلاتی در زمینه اشتغالزایی و اقتصادی است.

انتخاب رائول کاسترو به مقام رییس جمهوری کوبا پنج روز از اعلام رسمی کناره گیری فیدل کاستروی 81 ساله از قدرت انجام گرفت. کاسترو پس از پنج دهه در نامه‌ای که از سوی روزنامه گرانما انتشار یافت، از استعفای خویش از سمت ریاست جمهوری و فرماندهی کل نیروهای مسلح کوبا خبر داده بود.[فیدل کاسترو از قدرت کناره گیری کرد]

کد خبر 45174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز