شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که کاسترو چندی پیش در لا هاوانا پایتخت کوبا، پیاده​روی کرده است.

به گزارش بی بی سی، هوگو چاوز که هفته قبل به کوبا سفر کرده بود، در اظهاراتی که روز جمعه 27 فوریه از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد، گفت: به نظر می‌رسد فیدل کاسترو از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار باشد.

چاوز  افزود: او همه ما را شگفت زده کرده است، فیدل کاسترو برای پیاده​روی به بیرون رفت و آن‌ها(مردم) او را دیدند که در خیابان‌های لا هاوانا راه می رفت. چاوز اما به زمان پیاده روی کاسترو اشاره‌ای نکرد.

چاوز صرفا به نامه‌‌ای اشاره کرد که فیدل کاسترو در هفته اخیر برای وی ارسال کرده و در آن نوشته بود که مدت زمان زیادی را برای دیدن درختانی که چهار دهه پیش در سال‌های اولیه انقلاب کوبا به طور آزمایشی در مزرعه‌ای کاشته بود، پیاده روی کرده است. چاوز گفت: من عکسی از وی را در حال پیاده روی اخیر دیده بودم. کاسترو خود برای این پیاده​روی برنامه ریزی کرده بود.

رئیس جمهوری ونزوئلا به این نکته اشاره کرد که او در روز 20 فوریه به مدت 3 ساعت با فیدل کاسترو دیدار کرده بود. به گفته چاوز در این دیدار دو طرف بر سر بحران اقتصادی جهان و روی کار آمدن دولت باراک اوباما گفت​وگو کردند.

رسانه‌های کوبایی تا کنون اظهارات چاوز را تائید و یا رد نکرده‌اند.

آخرین تصاویر کاسترو طی ماه اخیر در زمان سفر میچله پاچلت رئیس جمهوری شیلی به کوبا انتشار یافتند. در این تصاویر رئیس جمهوری سابق کوبا به نظر قوی تر می رسید و آنگونه که از آن عکس بر می‌آمد بر وزن خویش نیز قدری افزوده بود.

کاستروی 82 ساله از زمانی که در ژوئیه 2006 مورد عمل معده قرار گرفت، در انظار عمومی ظاهر نشده است. او در آن زمان موقتا مقام ریاست جمهوری را به برادرش رائول کاسترو واگذار کرد و در فوریه 2008 رسما به برادرش اجازه داد که مقام ریاست جمهوری کوبا را عهده دار شود. [کاسترو زمام قدرت در کوبا را موقتا به برادرش سپرد]

کد خبر 76154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز