همشهری آنلاین: رئیس جمهوری ونزوئلا روز شنبه 28 فوریه به ارتش این کشور دستور داد کنترل کارخانه‌های شالی​کوبی این کشور را به طور موقت در دست بگیرند.

به گزارش الجزیره، هوگو چاوز پیش از صدور این فرمان گفته بود: صنایع شالی کوبی، برنج تولیدی خود را با توجه به نرخ‌های مصوب به فروش نمی‌رسانند. بنابراین من به دولت انقلابی دستور داده‌ام در این بخش صنعتی مداخله کنند.

رئیس جمهوری ونزوئلا افزود:این دولت برای حفاظت از مردم و نه طبقه پورژوازی و ثروتمندان فعالیت می‌کند.

چاوز گفت: برخی از شرکت‌ها تهدید کرده‌اند که تولید را متوقف خواهند کرد و این به معنای این است که آن‌ها هیچکاری انجام نخواهند داد بنابراین آ‌ن‌ها به تصرف دولت در خواهند آمد. من مشکلی با مصادره این شرکت‌ها ندارم.

الیاس خاوخا وزیر کشاورزی ونزوئلا نیز طی اظهاراتی گفت: شرکت‌های پولار، بزرگترین تولید کننده مواد غذایی ونزوئلا نیز به طور موقت تحت کنترل دولت درخواهند آمد.

خاوخا افزود: اشغال صنایع شالی کوبی اولین اقدام خواهد بود و این اقدام با شرکت برنج پریمور که مالک آن گروه شرکت‌های پولار است، آغاز می‌شود.این شرکت قوانین و قواعد مملکتی را برهم زده است.

گیرمو بولیناگا مدیر گروه شرکت‌های پولار روز جمعه 27 فوریه با رد اتهامات دولت گفت که این اتهامات غیر قانونی است.

علاوه بر گروه شرکت‌های پولار شرکت آمریکایی تولید کننده مواد غذایی کارگیل که دارای کارخانه‌های شالی کوبی در ونزوئلا است نیز می‌تواند مشمول نظارت‌های دولتی شود.

دولت ونزوئلا بر بهای بسیاری از تولیدات اولیه در این کشور سیاست نظارتی اعمال می‌کند تا از این طریق بتواند تورم در این کشور را کنترل کند.  تورم ونزوئلا در سال گذشته میلادی بیش از 30 درصد بود.

کد خبر 76225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز