دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هوگو چاوز پیروزی در همه‌پرسی ونزوئلا را پیروزی همه مردم این کشور حتی مخالفان دانست.

به گزارش تلویزیون سی ان ان، هوگو چاوز در همه پرسی ونزوئلا حدود پنجاه و چهار درصد آرای مردم را به خود اختصاص داد.

وی در پایان سال 2007 نیز چنین همه پرسی برگزار کرده بود اما نتوانست نتیجه بگیرد. نتیجه این همه پرسی امکان انتخاب پی در پی چاوز را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا فراهم می کند، یعنی تا وقتی که او بتواند در انتخابات پیروز شود، رئیس جمهور باقی می‌ماند.

این نتیجه شامل دیگر مقامات منتخب ونزوئلا نیز می‌شود اما چاوز در کانون توجه قرار دارد.
خبرنگار سی ان ان در کاراکاس می‌گوید، هوگو چاوز بعد از پیروزی در همه پرسی در جمع هزاران نفر از هواداران خود این موفقیت را پیروزی برای همه مردم ونزوئلا و حتی مخالفان دانست. وی گفت با این پیروزی او می‌تواند طرح‌های انقلابی خود را به پیش ببرد.

Chávez backers want 'the Commander' to stay in office to achieve his aims

خبرنگار سی ان ان افزود، مخالفان چاوز فورا واکنش نشان داده‌اند. اگر پنجاه و چهار درصد به طرح چاوز رای داده‌اند، بخاطر داشته باشیم که چهل و شش درصد نیز علیه آن رای داده‌اند و شمار زیادی نیز رای نداده‌اند.از این رو چاوز در سالهای آتی با چالش‌هایی مواجه خواهد شد.

خبرنگار این شبکه درباره اینکه چرا چاوز در سال 2007 همین همه پرسی را باخت، گفت: چندین فرضیه در این خصوص وجود دارد. در سال 2007 چندین پیشنهاد مطرح شد که مردم باید درباره‌اش تصمیم گیری می‌کردند.از آنجاییکه روند پیچیده‌ای ایجاد شده بود، حتی برخی هواداران چاوز نیز مخالفت کردند.

اما این بار روند ساده‌تر شد و مردم باید فقط به سوال افزایش دوره ریاست جمهوری چاوز و دیگر مقامات جواب آری یا نه می‌گفتند

کد خبر 75398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز