سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز روز دوشنبه 16 ژوئن برای دیدار با فیدل و رائول کاسترو وارد کوبا شد

به نوشته ال پاییس، هوگو چاوز در بدو ورود به فرودگاه خوسه مارتی در شهر لا هاوانا پایتخت کوبا ضمن آنکه فیدل کاسترو را همکار و متفکر و انقلابی بزرگ آمریکای لاتین خواند، خبر دیدار خود با وی را تایید کرد.

او در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فیدل کاسترو سرحال است و اداره امور در دستان رائول است  در حالی که انقلاب کوبادوران توسعه را سپری می‌کند. چاوز افزود: این انقلاب (انقلاب کوبا) با دو برابر کردن ضربآهنگ خود به پیش می‌رود.

چاوز هدف خود از این سفر را نزدیکی اتحاد و همکاری میان دو کشور کوبا و ونزوئلا و بویژه گفت و گو درباره بانک آلبا(جایگزین بولیواری برای ملت‌های آمریکای ما) اعلام کرد. چاوز تاسیس بانک البا را  نقطه آغازی مثبت برای استفاده از بخشی از ذخایر بین‌المللی ، اتحاد منابع برای اجرای برنامه‌های اعتباری جهت توسعه کشاورزی، توصیف کرد.

رییس جمهوری ونزوئلا با اشاره به این که کوبایی‌ها و ونزوئلایی‌ها باید خود را جهت گرامیداشت پنجاهمین سالگرد انقلاب کوبا و دهمین سالگرد انقلاب بولیواری ونزوئلا آماده کنند، گفت:"ما اینجا با سرزندگی، حرکت، با پیروزی و با رشد و توسعه، سالگرد این دو انقلاب را جشن خواهیم گرفت.

چاوز در خاتمه گفت: انقلاب کوبا به واقع در حال پیمودن مسیر توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

هوگو چاوز پیشتر روز یکشنبه 15 ژوئن در برنامه الو پرسیدنته از قصد خویش مبنی بر سفر به کوبا خبر داده بود.

کد خبر 55269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز