روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک در راه است؛ این در حالی‌ است که ویروس کرونا، جان همه‌ی برنامه‌های زنده و حضوری را گرفته است. به‌همین دلیل، امسال باید هفته‌ی ملی کودک را از خانه‌ها و پشت میز لپ‌تاپ، درگوشی تلفن‌های همراه و یا پای تلویزیون دنبال کنید.

روز جهاني كودك

«حامد رهنما»، دبیر هفته‌ی ملی کودک و مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «هرسال به مناسبت ۱۶ مهر، روز جهانی کودک، کانون پرورش با مشارکت سازمان‌ها  و وزارت‌خانه‌های گوناگون، هفته‌ی ملی کودک را برگزار می‌کرد؛ اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمام برنامه‌هایی را که در سال‌های قبل با حضور کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شد، منتفی کردیم و همه‌ی برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.»

او در ادامه به تقارن روز جهانی کودک با اربعین حسینی و دهه‌ی پایانی ماه صفر اشاره می‌کند و می‌گوید: «آثار برگزیده‌ی نقاشی و عکاسی بچه‌ها که برای مهرواره‌ها و سوگواره‌ها با موضوع قیام عاشورا به کانون پرورش فکری رسیده، با همکاری شهرداری تهران و شهرداری‌های سراسر کشور در سطح شهرها در معرض دید عموم قرار داده می‌شود.»

به گفته‌ی رهنما در هفته‌ی ملی کودک، هرروز یک فیلم سینمایی یا انیمیشن در سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌صورت رایگان بارگذاری می‌شود.

او در ادامه گفت: «با مشارکت شبکه‌ی امید، برنامه‌ی کانون امید را داریم که از ۱۲ تا ۱۷ مهر از شبکه‌ی امید پخش می شود که در هربرنامه یک کارشناس حضور دارد و آثار کودکان و نوجوانان  مثل شعر، آثار هنری و... نقد و بررسی می شود. به‌طور مثال یکی از قسمت‌ها مربوط به سینما و تئاتر است که در این بخش انیمیشن‌هایی که خود بچه‌ها در کانون ساختند؛ پخش خواهد شد. امسال شهرداری و سازمان‌فرهنگی‌هنری شهرداری تهران هم به ما کمک می‌کنند و در استان‌ها صداوسیما، شهرداری و سازمان‌هایی که فضای تبلیغی دارند نیز با کانون مشارکت دارند. هدف این است که آثار کودکان و نوجوانان را به نمایش بگذارند.»

رهنما  می‌گوید: «شعار ما هم‌چنان «آینده را باید ساخت» است و کلیدواژه و یا هشتگ اربعین را هم برای برنامه‌هایی با موضوع اربعین و عاشورای حسینی با موضوع نقاشی، عکس و... در نظر گرفتیم.»

وی در ادامه گفت: «از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور برنامه‌هایی برای سرگرم‌کردن بچه‌ها داشتیم و همه‌ی ۴۰ فعالیتی که در مراکز ما وجود داشت؛ تعطیل نشد و به‌صورت مجازی ادامه پیدا کرد.  بنابراین برای هفته‌ی ملی کودک چکیده‌ی کارهای بچه‌ها که توسط مربیان ما ضبط شده در فضاهای مخصوص خودمان مانند سایت، کانال و... به نمایش در می‌آید.»

رهنما ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های هفته‌ی کودک سال ۱۴۰۰ با حضور کودکان و نوجوانان برگزار شود.

کد خبر 553631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha