آزاده مختاری: تابستان گذشته، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با ماجرای سرقت‌های زنجیره‌ای خودرو در غرب تهران روبه رو شدند که در جریان آنها سارقان حرفه‌ای با شیوه‌ای بسیار ماهرانه خودروهای مدل بالا را در مناطق غرب تهران به سرقت می‌بردند.

به گفته مالباختگان، سارقان چند مرد جوان بودند و هنگامی که راننده خودرو در جلوی پارکینگ خانه‌اش توقف کرده و برای گشودن در پارکینگ از خودروی خود پیاده می‌شد، پشت فرمان خودروی وی پریده و با سرعت عجیبی از صحنه فرار می‌کردند.

از آنجایی که شگرد سرقت‌ها در تمامی موارد یکسان بود، این احتمال که همگی سرقت‌ها از سوی یک باند صورت گرفته باشد قوت گرفت و جست و جوی کشوری برای یافتن ردی از خودروهای مسروقه آغاز شد.

سفارش برای سرقت خودرو

در حالی که چندین ماه ازگزارش نخستین سرقت گذشته بود، کارآگاهان پلیس مدتی قبل توانستند یکی ازخودروهای مسروقه را در شمال کشور شناسایی کرده و راننده آن را دستگیر کنند.

راننده خودرو هنگامی که تحت بازجویی قرار گرفت با ارائه سند و مدارک خودرو ادعا کرد آن را چند ماه قبل از نمایشگاهی در تهران خریداری کرده، اما ادعاهای او در حالی صورت می‌گرفت که کارآگاهان در همان بررسی‌های ابتدایی دریافتند مدارکی که وی ارائه کرده متعلق به‌خودروی دیگری است که به شیوه سند نمره‌ کردن برای این خودرو جعل شده است.

به این ترتیب راننده تحت بازجویی‌های فنی و تخصصی قرار گرفت و در این بازجویی‌ها بود که وی لب به اعتراف گشوده و اعتراف کرد با یک باند بزرگ سرقت خودرو در ارتباط است که سفارش سرقت خودرو می‌گیرند.

چند ساعت بعد در شمال

سارق خودرو در بازجویی‌ها درباره شبکه‌ سرقتی که با آنها همکاری می‌کرد گفت: من عضو باند بزرگ سرقتی هستم که ۲ جوان آن را هدایت می‌کردند.

وی افزود: این ۲ جوان بعد از خرید خودروهای تصادفی، مشخصات خودرو و حتی مدل آن را دراختیار ما قرار می‌دادند و ما هم خودرویی با همان رنگ و مدل را در خیابان‌های تهران پیدا می‌کردیم.

بعد از آنکه این خودرو را تعقیب می‌کردیم، هنگامی که راننده در جایی توقف می‌کرد و برای چند ثانیه خودرواش را درحالت روشن رها می‌کرد، به سرعت یکی از اعضای باند پشت فرمان خودروی وی می‌نشست و فرار می‌کرد.

پس از سرقت خودرو آن را به سرعت به مخفیگاهی در شمال کشور انتقال می‌دادیم و در اختیار سردسته‌های باند قرار می‌دادیم و آنها نیز با شیوه‌ای حرفه‌ای سند خودروهای تصادفی را برای این خودروها جعل می‌کردند و آن را به فروش می‌رساندیم.

آنها ۱۷ نفر بودند

سرهنگ یگانه رئیس پایگاه ۲ آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت:در زنجیره سرقت‌ها، حداقل ۱۷ نفر شامل سارق، صافکار خودرو، جاعل اسناد، مکانیک و سرمایه‌گذار قرار داشتند که از مرحله طراحی نقشه سرقت تا فروش خودرو بر عهده هر یک از آنها بود.

این متهمان که بین ۲۶ تا ۴۰ سال سن دارند تاکنون به ۴۰ فقره سرقت به این روش اعتراف کرده‌اند که از آنها بیش از ۳۰ خودرو کشف و ضبط شده است.

کد خبر 53878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز