برگزار شدن یا نشدن کنکورهای سراسری در اوج شیوع کرونا، به بحث‌های بی‌پایان مخاطبان رسانه‌ها بدل شده است. حتی حالا که تکلیف معلوم است؛ برگزار می‌شود!

کنکور

همشهری آنلاین ـ سارا کلهر: کنکور سراسری که هر سال در تیر برگزار می‌شد به دلیل همه‌گیری بیماری کوویدـ۱۹ به اوایل مرداد موکول شد، اما با بالا گرفتن تب این بیماری در ایران باز هم مسئولان برگزاری آن را به تاخیر انداختند و در نهایت قرار شد در روزهای پایانی مرداد ۹۹ برگزار شود. هرچند که کنکور دکتری برگزار شده و ارشد هم در دو سه روز دیگر برگزار می شود.

این تعلیق‌های پیاپی سبب استرس دوچندان داوطلبان شد. در گزارش‌ها و خبرهای منتشر شده در همشهری آنلاین، بسیاری از مخاطبان نظر خود را درباره برگزاری یا عدم برگزاری کنکور نوشته‌اند. با بررسی این دیدگاه‌ها می‌توان گفت بیشتر مخاطبانی که اظهارنظر کرده‌اند، مخالف برگزاری کنکور بودند و برخی موافق برگزاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی. برخی از داوطلبان نیز از وضعیت نامشخص برگزاری کنکور گلایه داشتند و خواهان تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این موضوع بودند.

یکی از مخاطبان که موافق برگزاری کنکور است نوشته است: من با برگزاری کنکور موافقم به شرط رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی. اگر ماسک بزنیم و صندلی‌ها با فاصله چیده بشه، دیگه مشکلی وجود نداره.

اما برخی از مخاطبان هم تحمل کردن چند ساعت ماسک را کاری دشوار می‌دانند و می‌گویند بسیاری از شرکت‌کنندگان در اواسط آزمون ماسک‌هایشان را برمی‌دارند مانند آنچه در امتحانات نهایی و کنکور دکتری دیده شد. یکی از مخالفان برگزاری کنکور نوشته است: کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد باید به تعویق بیفتد. بیهوده خودمان را با پروتکل بهداشتی فریب ندهیم. یکی از این پروتکل‌ها زدن ماسک است که داوطلبان حداقل یک ساعت اول آزمون تحمل می‌کنند و بعد هم آن را از روی صورتشان برمی‌دارند. 

این مخاطب که ظاهرا دانش‌آموز است و یا معلم با اشاره به امتحانات نهایی نوشته است: سر جلسه امتحان نهایی که فقط یک ساعت بود و هوا خنک بود، همه بچه‌ها ۱۵دقیقه اول امتحان ماسکشان را برمی‌داشتند و می‌گفتند هوا گرم است و نمی‌توانیم نفس بکشیم. یک پروتکل دیگر رعایت فاصله است که وقتی کولر و پنکه روشن است در کل فضا ویروس پخش می‌شود. 

مخاطب دیگری به نام مریم که موافق برگزاری کنکور است، زدن ماسک و تهویه مناسب را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا موثر دانسته و نوشته است: ما برنامه ریختیم، درس خواندیم و جمع‌بندی کردیم چرا باید کنکور رو به تعویق بندازین؟ مگه خودتون نمی‌گین باید با کرونا زندگی کنیم پس چرا در مورد کنکور این حرف رو نمی‌زنین؟ کرونا حالاحالاها تموم‌شدنی نیست پس کنکور رو برگزار کنین. اگر سالن‌ها تهویه داشته باشه و کولر تو سالن روشن باشه که بتونیم با وجود گرما ماسک را تحمل کنیم کسی مریض نمی‌شه.

اما داوطلبی که در اهواز زندگی می‌کند مخالف برگزاری کنکور است و نوشته: اینجا گرمای هوا تا ۵۰ درجه هم می‌رسه آخه چه جوری با ماسک تو این هوای گرم آدم می‌تونه سرنوشت یک عمرشو رقم بزنه؟ عقب افتادن کنکور برای ما هم سخته، ولی تو فصل خنک‌تر شرایط راحت‌تر میشه برامون. از نماینده‌های محترم خواهشمندیم به دادمون برسن کنکور را به تعویق بندازن تا هوا کمی خنک بشه و بتونیم با آرامش کنکور بدیم.

داریوش که جلسه کنکور را با ترددهای مردم در اماکن عمومی مقایسه کرده و از استرس کنکور آزرده‌خاطر شده نوشته است: سلام، چرا با سرنوشت جوانانی که برای رسیدن به هدفشون تلاش بی‌وقفه داشتن بازی می‌کنین؟ استرس کنکور خیلی به ما فشار آورده و دیگه طاقت نداریم. کنکور که بدتر از کوچه و بازار و ادارات پرتردد یا استفاده مردم از اتوبوس و مترو نیست. 

اما داوطلبی که مخالف برگزاری کنکور است اتفاقا استرس را مانع موفقیتش در کنکور دانسته و نوشته است: اگر با این شرایط سر جلسه بریم، استرس بیماری هم به استرس کنکور اضافه می‌شه. با این حجم استرس و با ماسک و دستکش و بوی الکل چطور باید چند ساعت سر جلسه دوام بیاریم و تمرکز داشته باشیم.

در این میان بسیاری از داوطلبان و والدین آن‌ها از بلاتکلیفی برگزاری یا عدم برگزاری کنکور گلایه داشتند؛ لیلا، مادر یکی از دانش‌آموزان، نوشته است: به خدا دیگه بچه‌هامون نفس ندارن. این بلاتکلیفی آزاردهنده شده. تبعات روحی این تعویق‌ها و اظهارنظرها از تبعات بیماری جسمی بیشتره.

یکی دیگر از والدین نوشته است: کاش کنکور مثل هر سال در تیرماه برگزار می‌شد. تو این مدت هم بچه‌ها هم پدر و مادرها خیلی عذاب کشیدن.

سرانجام کنکور سراسری ۹۹

همان‌طور که برای برگزاری کنکور بین داوطلبان اختلاف آرا وجود داشت در میان مسئولان نیز آرای موافق و مخالف دیده می‌شد. از طرفی مسئولان وزارت علوم، بهداشت و سازمان سنجش موافق برگزاری کنکور بودند؛ ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش، در مصاحبه‌ای با انتقاد از مخالفان برگزاری کنکور گفت: کنکور بیشتر یک موضوع جذاب اجتماعی و سیاسی شده است. برخی علاقه دارند اظهارنظر کنند و برخی هم می‌خواهند فالوئر جمع کنند. 

از طرف دیگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مخالفان برگزاری این آزمون بودند. محمد قالیباف، رئیس مجلس، در جلسه علنی ۱۲ مرداد گفت: سلامت دانش‌آموزان عزیز خط قرمز مجلس است. به نظر می‌رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا ضروری باشد.

سرانجام با همه کش‌وقوس‌ها، در جلسه دوشنبه ۱۳ مرداد با حضور وزرای بهداشت و علوم، رئیس سازمان سنجش و تعدادی از نمایندگان مجلس مقرر شد: آزمون‌های کارشناسی ارشد پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد) و کنکور سراسری پنج‌شنبه و جمعه (۳۰ و ۳۱ مرداد) با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی برگزار شود. 

کد خبر 537487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    واقعا متوجه نیستن که جان میلیون ها نفر درمیونه
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      23 7
      لابد نه دیگه.. با ماسک امتحان کردید؟ زیر یکساعت .اصلا نمیشه تحملش کرد و سرت پایین افتضااااح گرمه هوا شهریور خنک تر میشه
    • ارشد IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      11 3
      متوجه بودن.. مردم و مجبو نمیکردن....تو این شرایط قرمز برن سفر
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      11 5
      مگه جنگ داري ميري وقراه ميليونها آدم برن تو يك حوزه امتحان بدن تونيا
    • ف IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      23 28
      اینا همه بهونس کسی که زحمت کشیده نمیخواد کنکور یه لحظه عقب بیفته
    • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      45 39
      هرکس ناراحته انصراف بده
    • DE ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      30 19
      پس مراسم های محرم چطور اجازه داره برگزار شه؟
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    26 7
    کافیه چند تا آزمون آزمایشی تو خونه بدین و متوجه بشین نمیشه 4 ساعت به ماسک دست نزد!
  • US ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    22 7
    من که مطمئنم برگزار میشه اما فقط وفقط بایدلغوشع
  • مهسا IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    17 14
    کرونا کشنده هست بخدا شوخی بردار نیست ما چند نفر از فامیلامون که خیلی رعآیت میکردن هم گرفتن و فوت شدن چرا واسه بیماری که هنوز هیچ درمانی نداره میخاید جون چند ملیون ادمو در خطر بندازید تروخدا ی تصمیم عاقلانه بگیرید ما هم درس خوندیم و خسته ایم ولی جونمونم از سر راه نیاوردیم اگه یکی از کنکوریها بچه های خودتون بودند بازم اصرار بر برگزاری کنکور داشتید؟
  • شکلات IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    52 18
    می دونین چیه من پارسال هم کنکوردادم کروناهم نبودکه اونهمه استرس داشتیم یکی سرجلسه حالش بدمی شد یکی می رفت بیرون یکم حالش بهترشه یکی می رفت آب بخوره یکی می رفت سرویس و....امسال کروناهم هست ماسک هم هست حالادستکش هم باشه که بدترکنکورم هست گرماهم هست خلاصه هرچی ناخوشاینده هست به نظرتون می شه کنکوررو یه آزمون به این همه مهمی توی این شرایط برگزارکرد ؟نه دیگه عزیزمن بایدتعویق بخوره مشخصه که
  • رازی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    51 6
    اکثریت نظرسنجی مردمی برای کنکور ، تعویق کنکوربودولی اصلامطرح نشد اهمیت نمی دن به نظرما
  • دنیا IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    8 4
    اخر چی شد؟
  • FR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    18 2
    ستادکرونا قول دادهاست که پروتکلها100 درصد رعایت میشود ما اولیا هم ناظر دقیق خواهیم بود درصورت ابتلای حتی یک نفر ازداوطلبان باید جوابگو باشند متاسفانه اقای منادی مسئول کمیسیون اموزش که بابرگزاری کنکور موافقت نمود دربرنامه تیتر امشب تعداد شرکت کنندگان را900 هزارنفر گفت ایا درست است؟
  • پریچهر نصیری DE ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    26 4
    حالا چند ماه دیرتر به خیل بیکاران لیسانسه بپیوندید و در این مدت تا برگزاری کنکور یک حرفه ای یاد بگیرید که ارزشش بیشتر از آن مدرک است وکاری یاد بگیرید.
  • ف IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    35 6
    ماشالا مافیا همه ی رسانه هارم خریدن ماهم درس خوندیم ولی سلامتی مهمتره کنکور باید به تعویق بیفتد
  • گلی IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    40 4
    سلا خواهش میکنم یا کلن لغو کنید یا هم به تعویق بندازید من دیگه خسته شدم اینقد گفتم اسم دارم مشکل ریه دارم نمیتونم در 4 ساعت ماسک بزنم صدای مارا ب مسولین برسونید ازتو خواهشششش میکنممممم
  • نازنین IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    40 4
    همین الان شکبه خبر زیر نویس کرد امکان ابتلاع ۳ تا ۷ برابر شده بعد میخوایید کنکور برگزار شه؟ بخدا تو آبادان مرتب بخاطر گرما ادارات تعطیل میشه بعد چطوری تو گرمای ۵۳ درجه با ماسک بشینیم سر جلسه؟!؟ خواهش میکنم خودخواهیتونو بذارید کنار به فکر هم وطنانتون هم باشید ماهم دوست نداریم بیشتر از این لفتش بدن اما شرایط خیلی بده
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    37 17
    بالای ۸۰ درصد خواهان تعویق کنکور هستن کنکور مسئله ای که به ما هم مربوط میشه چرا کسی به درخواستمون توجه نمیکنه ؟
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    32 17
    ای کاش ارشد عقب می افتاد
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    31 1
    ما که دیگ خسته شدیم از بلا تکلیفی شماها ما جان خونوادمونو به خطر نمیندازیم و کنکور نمیدیم در هر صورت با سرنوشت ما بازی شد حالا اگه امتحان بدیم هم با زندگیه ما بازی میشه امتحان ندیم هم با اینده ما بازی میشه والا دیگ سپردیم دست خدا
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    33 5
    اگه سلامتی مونو خود وزیر تضمین و بیمه کنه ما مشکل نداریم
  • شیرین IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    10 27
    هر کی با این همه بدبختی درس خونده میگه بگیر. هر کی هم که درس و گذاشته کنار و عشق و حال کرده میگه نگیر. حالا نماینده ها دایه مهربانتر از مادر درس نخوانده ها شدم
  • داوطلب کنکور ارشد IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    9 14
    با این اوضاع کرونا واقع خیلی ترسناک که قرار فردا بریم سر جلسه کنکور ارشد بشینیم اونم 4 ساعت ماسک روی صورت با اون تعداد شرکت کننده که معلوم نیس چند نفرشون مبتلا به کرونا باشند کاشکی یه تجدید نظری صورت می‌گرفت تعدا حوضها رو هم که زیاد نکردند خدا فقط به ما رحم کنه
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    22 32
    کنکور رو برگزار کنید به خدا دیگه از استرس خستگی داغون شدیم ما باید بدونیم که دیگه باید با کرونا فعلا زندگی کنیم در ضمن سالن برگزاری کنکور وقتی با فاصله ورعایت بهداشت باشه خطرش خیلی کمتر از جای مثل مترو یا بانک‌ها واداره ها وپاساژها هست خواهش میکنم کنکور رو برگزار کنید
  • زهرا IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    23 29
    . واقعا برگزاری کنکور بهترین کاره بابا مگه یه ادم چقد جون داره بسه روانی شدیم ک. ب این بازیا پایان بدید تموم شه
  • مریم IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    29 24
    الان بهتره کنکور هر چه سریعتر برگزار بشه و تموم بشه چون این استرس خطرش خیلی بیشتره شرکت کردن و نکردن در کنکور در اختیار بچه هاست ولی برگزاری کنکور طبق قانون باید برگزار بشه و حق بچه هاست
  • فاطمه IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    26 12
    خسته شدیم چرا مارو درک نمیکنن سلامتیمون مهتره
  • رضا IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    24 10
    الان هیچی براشون مهم نیست فقط میخوان امسال کارشون راه بیفته همین تمام
  • M IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    32 8
    سلام لطفا کنکوررو عقب بندازین ما سرپلذهاب زندگی میکنیم هوا خیلی گرمه تحمل زدن سه تا چهار ساعت ماسک رونداریم
  • علی IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    39 8
    این یعنی چی ، پروتوکل سخت گیرانه ، فقط خودتان رو گول می‌زنین ، من تو شهری مثل مهران هستم که دما تا ۵۶درجه هم میرسه ، نمیشه دودقیقه ماسک رو تحمل کرد ، بعد این پروتوکل سختگیرانه چی هستش خدا می‌دونه ، والا هشتاد درصد داوطلب ها خواستار تعویق اند و صدایشان به هیچ جا نمیرسه
  • کنکوری بدبخت IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    32 9
    جون ما براتون مهم نیست
  • حسن IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    9 5
    سلام من هم کنکور ارشد دارم اما با این وضع و استرس و نگرانی و راه دور چطور می توانم سر جلسه حاضر شوم. فکر کنم سلامتی داوطلبان مهم ترین چیز باشد که برای دیگران مهم نیست.
  • فاطمه IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    12 16
    بابا ایهالناس کنکور اجباری نیست نگران کرونایی نیا کنکور بده
  • کیان IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    20 39
    برگزار کنید باو
  • سیما US ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    36 10
    خواهششششش میکنم به تعویققققق بندازین مگه ما چه گناهیییییییییی کردیم که باید بمیریم چراااااااااااااا بهخاطر کدوم گناه نکرده؟؟؟
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    19 25
    بهترین کار اینه که کنکور برگزار بشه،هر کس موافق نیست شرکت نکنه،،،اینجوری حق بقیه هم ضایع نمیشه، تعداد سوالات هم کمتر بشه،،سوالات هم راحتتر باشه که بچه ها مجبور نشن تا آخر بشینن، داشگاهها هم یکم با بچه ها راه بیان امسال تو پذیرش،چون تو استرس شدید هستن.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    20 44
    کنکور باید برگزار شود
  • علیرضا نیکرو NL ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    23 36
    تعویق کنکورها اشتباه بود باید در زمان خودش برگزار میشد
  • محمد IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    12 8
    نظرات رو ثبت کن تا به گوش دولت برسه
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    7 42
    من یکی از اولیا هستم وشدیدا خواستار بزگزاری کنکور هستم چرا با سرنوشت جوانان بازی میکنن آنهایی که مخالف هستن چه هدف ومنظوری دارن معلوم نیست . شما را بخدا با سرنوشت بچه ها بازی نکنید یک سال با تمام استرس زحمت کشین
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    17 41
    حتما بر گزارشود بچه ها خسته شده اند كل تابستان در افشار بودند
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    19 6
    واقعا من گیج شدم هرروز یه حرفی میزنند ؟
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    7 0
    بابا لطفاً به بار دقیق جواب بدین تموم کنین دیگه آخه یا تعویق یا برگزاری روزانه داریم درس میخونم اما بلاتکلیف خواهشاً زمانی مشخص کنین اگر که قرار زمان مقرر برگزار شده دیگه این بحث های تعویق چیه چرا با روحیه و اعصاب داوطلبان انقدر بازی میکنین آخه
  • SE ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    10 10
    هرکس میگه برگزارنشه درکش پایینه
  • JP ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    21 14
    هرکه مبگه تعویق بیفته درس نخوانده وکرونا بهانه هست کنکور باید به موقع انجام بشه
  • اقبال IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    15 16
    کنکور باید بر گزار بشه از حاشیه گفتن دست برداری
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    18 3
    در کنکور دکتری وقتی کسی عطسه میکرد تمرکز همه به هم میریخت و همه هم نگران بودند ادم با این همه نگرانی واقعا براش سخته که چهار ساعت سوال جواب بده به خصوص برای کنکور سراسری که تعدادشونم زیادتره خیلی سختره
  • Kowsar IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    8 1
    جان داوطلب و خانواده های انان از هرچیزی مهم تر است کنکور را به تعویق بیندازید با برکذاری کنکور شیوع کرونا در مناطق قرمز بیشتر میشود بار روی دوش کادر درمان نشویم
  • مادر یک دانش اموز کنکوری سال ۹۹ IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    16 1
    انانکه با به تعویق انداختن کنکور مخالفت کرده اند و اجازه نداده اند این امتحان سرنوشت ساز به روزهای سردتر موکول شود که لااقل زدن ماسک که جزو یکی از پروتکل های مهم پیشگیری از کرونا است از طرف داوطلبین قابل تضمین برای تحمل رعایت در تمام مدت زمان امتحان کنکور باشد .باید بدانند در مقابل جان حتی یک نفر کنکوری مسئول هستند و قاتل غیر عمد محسوب می شوند . جان یک نفر عدد نیست بلکه یک عزیز و دلبندی است که والدین قدرت این را ندارند با پند واندرز او را از امتحان دادن باز دارند . انان باید امادگی این را داشته باشند که باقی عمر خود را با وجدان شان در گیر باشند و با اه ونفرین والدین دلسوخته در پشت سرشان کنار بیاند
  • FAKE_LOVE IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    6 1
    یا بگیرین این کنکورو یا بی خیال شن من دیگع واقن نمیدونم چی بگم هر کس ی سازی برا خودش میزنع
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    1 11
    باید برگزار شود...ما زندگی داریم...
  • فاطمه IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 1
    تعویق کنکور کار درستی میباشد ! قابل توجه بعضی هاکه میگن اونایی که خواستار تعویق هستند درس نخوندن ! بخدا من یه خانوم متاهل ولی با وجود علاقه ای که داشتم امسال برا کنکور اماده شدم ولی حاضرم کنکور تعویق شه بلکه بعد از کنکور هم بتونم به زندگی ادامه بدم