همشهری آنلاین: افشین قطبی ساعت 14 شنبه 11 خرداد از مسئولان باشگاه پرسپولیس خداحافظی کرد. وی یکشنبه از ایران می‌رود.

افشین قطبی، سرمربی تیم قهرمان لیگ برتر که هم‌اکنون از شش تیم خارجی تقاضای دعوت به همکاری دارد، ظهر امروز با حضور در باشگاه با مسئولان پرسپولیس خداحافظی کرد. افشین قطبی به مدت 2 ساعت در محل باشگاه پرسپولیس حضور پیدا کرد و با اعضای باشگاه خداحافظی کرد. قطبی  که توانست بعد از شش سال پرسپولیس را به قهرمانی در لیگ برساند، [بیشتر]خستگی ناشی از چندین سال کار بدون استراحت و مسائل خانوادگی را دلیل ترک ایران و باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.

به گفته کارشناسان فوتبال، قطبی نقشی انکار ناپذیر در قهرمانی این فصل پرسپولیس داشت. [نقش قطبی در قهرمانی]

در همین حال، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران در گفت‌و‌گو با فارس با تایید این خبر، گفت: برای جانشینی افشین قطبی،‌ شش گزینه ایرانی و خارجی داریم و در جلسه روز یکشنبه هیئت مدیره تکلیف کادر فنی مشخص می‌شود. 
   
 حبیب کاشانی اظهار داشت: باید از قطبی که یکی از مربیان متعصب باشگاه پرسپولیس بود قدردانی شود، چون 4 ماه حقوق خود را نگرفت؛ اما هیچ مشکلی برای باشگاه به وجود نیاورد و حتی صحبتی از دریافت آن نکرد.

کاشانی تصریح کرد: متاسفانه قطبی در حال ترک ایران است. در صورتی که قصد ماندن در ایران را داشت حتی قرارداد سفید هم با باشگاه منعقد می کرد و به این مساله شک نداشتم؛ اما باید به او حق داد که به خانواده‌اش توجه داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد جانشین قطبی گفت: شش گزینه ایرانی و خارجی از جمله برانکو ایوانکوویچ، بورا میلوتینوویچ و برادر پیم وربیک مد نظر ما قرار دارند و جلسه روز یکشنبه هیئت مدیره تکلیف کادر فنی را مشخص می‌کند.

وی در مورد اتمام قرارداد بسیاری از بازیکنان و احتمال جدایی آنها تاکید کرد: به راحتی بازیکنی از پرسپولیس نمی‌رود. قصد داشتم در باره بازیکنان با قطبی بحث کنم؛ اما حال باید منتظر کادر فنی جدید باشم.

کاشانی افزود:‌ برخی از نفرات پیشنهادهای بسیار خوبی دارند و ما نیز با توجه به اهمیت مسایل مالی باشگاه، قصد داریم به صورت حرفه‌ای عمل کنیم.

مدیر عامل پرسپولیس در خصوص شایعه تلاش برای نماندن قطبی و فراهم کردن شرایط برای سرمربیگری حمید استیلی خاطرنشان ساخت: به شایعات نباید توجه کرد. تمام تلاشم را به دستور سعیدلو انجام دادم و حتی قبول کردم قطبی به صورت پروازی با پرسپولیس کار کند. پذیرفتم که همسر قطبی در دبی اسکان داده شود و او نیز پایان هر هفته به دیدارش برود؛ اما مورد قبول قرار نگرفت.

 محمود خوردبین که روز گذشته با حضور در منزل افشین قطبی با این مربی موفق خداحافظی کرد، به خبرگزاری پرسپولیس گفت:من هم مثل آقای کاشانی از رفتن افشین ناراحتم. رفتن قطبی به نفع پرسپولیس نبود و این مربی می‌توانست بماند و کاری را که آغاز کرده بود، با قهرمانی در آسیا به پایان برساند.

وی افزود: مسلماً جدایی قطبی از پرسپولیس ضرر و زیان‌هایی را در پی‌خواهد داشت؛ اما اگر هر چه سریعتر جای او را پرکنیم، زیان‌ها به حداقل رسیده و باشگاه می‌تواند مسیر رو به رشد خود را ادامه دهد. خوردبین به آخرین ملاقات خود با افشین قطبی اشاره کرد و  گفت: روز گذشته به اتقاق آقای کاشانی به منزل او رفتیم تا اینکه به ماندن در پرسپولیس راضی اش کنیم، اما او معتقد بود که جدایی‌اش از پرسپولیس فقط یک دلیل دارد و آن هم خستگی است.

سرپرست پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه پرسپولیس می‌توانست شرایط مورد نظر قطبی را فراهم کند؟ اظهار داشت: تا جایی که من می‌دانم قطبی شرط خاصی نداشت و فقط می‌گفت :چون خسته هستم باید از پرسپولیس جدا شوم.

کد خبر 53730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز