دامن‌ها دنیایی از تنوع و مدل دارند. دامن ساده، فون، ترک، لنگی، ماهی و ... . در کمد لباس هر خانمی می‌توان حداقل دو سه نوع آنها را پیدا کرد. از آنجا که دامن ساده‌ترین روش دوخت را در میان سایر لباس‌ها دارد، حتی اگر تجربه زیادی در دوخت و دوز نداشته باشید، با کمی دقت و تمرین می‌توانید دامن زیبایی برای خود بدوزید.

مدل لباس/ الگو

به گزارش همشهری آنلاین، دامن از آیتم‌های پرطرفدار در استایل خانم‌هاست. برای دوخت آن هم از پارچه‌های متفاوتی، بسته به مدل و جایی که قرار است پوشیده شوند، استفاده می‌شود. با اینکه دامن‌ها بیشتر در تابستان طرفدار دارند، اما یک دامن با پارچه گرم و پشمی انتخاب مناسب و خوبی برای تکمیل استایل زمستانی شماست. 

انواع مختلف دامن با تفاوت در برش‌ها، تنگی و گشادی و قد آنها (ماکسی میدی کوتاه و ...) برای موقعیت‌های مختلف مثل مهمانی‌، استریت استایل و ... دوخته می‌شوند.   

در ادامه ۱۲ مدل دامن با الگوی ساده آنها آورده می‌شود که می‌توانید با استفاده از آنها، متناسب با سایز و قد خود الگوی مورد نظر را بکشید و با رعایت نکات دوختی، دامن زیبا و خوش‌ترکیبی برای خود بدوزید.

نکته ۱: اصطلاح OT که در الگوها نوشته شده به معنی دور کمر است. در دامن‌های کمردار، دور کمر تقسیم بر ۴ می‌شود. برای دوخت کمر جدای دامن هم دور کمر تقسیم بر ۲ می‌شود.

نکته ۲: می‌توانید به جای کمر برای دامن خود از کش استفاده کنید که در این صورت نباید اندازه دور کمر را کم کنید.

همچنین بخوانید:

تصاویر | ۸ مدل مانتو زیبا و راحت مناسب فصل تابستان به همراه الگوی ساده آنها

تصاویر | ۸ مدل شلوار زیبا و خوش‌فرم به همراه الگوی دقیق آنها

فیلم | چگونه پارگی لباس خود را با گلدوزی پنهان کنیم؟

کد خبر 535092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha