برای همه ما پیش آمده است که با وجود داشتن تعداد زیادی لباس، باز هم در انتخاب لباس مشکل داشته باشیم. اما اگر تعداد لباس‌ها را محدود کرده و به هنگام خرید لباس‌هایی را انتخاب کنیم که به چند روش می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم، هم به سندروم پشیمانی پس از خرید دچار نمی‌شویم و هم همیشه لباس برای پوشیدن داریم.

کمد کپسولی

به گزارش همشهری آنلاین، مسئله شلوغ بودن کمد لباس‌هایمان تقریبا برای همه ما، مسئله زجرآوری بوده است. همه ما وقتی کمدمان را باز می‌کنیم معمولا با توده‌ای از لباس‌ها که واقعا آن‌ها را نمی‌پوشیم مواجه می‌شویم. در این شرایط معمولا به هنگام برداشتن یک لباس، همه لباس‌ها به هم ریخته و مصیبت اصلی همینجا وارد می‌شود. کمد کپسولی به شما کمک می‌کند که علاوه بر داشتن کمدی تمیز و خلوت، در مصرف پول خود هم مقدار خیلی زیادی صرفه‌جویی کنید.

کمد کپسولی، سبک مینیمالی است که به شما کمک می‌کند با تعداد کمتر لباس، استایل‌های بیشتر با کیفیت بهتری بتوانید درست کنید و هر لباسی را بدون دلیل نخرید. در این روش با محدود کردن تعداد لباس‌ها و انتخاب لباس‌هایی که واقعا نیاز دارید و از پوشیدن آنها لذت می‌برید، هیچوقت مشکل ست کردن لباس نخواهید داشت. این لباس‌های باکیفیت و زیبا و کاربردی، معمولا لباس‌هایی هستند که وجود آن‌ها در کمد هر کسی ضروری است. رنگ‌ها و طرح‌ها و مدل‌های متفاوتی هم دارند و هیچوقت از مد نمی‌افتند. همچنین شما می‌توانید از این لباس‌ها در هر فصلی استفاده کنید.

ایده کمدهای کپسولی چند سالی است که در میان مفاهیم مد مطرح شده است و هدف آن صرفه‌جویی در وقت و هزینه و بهینه‌سازی در استفاده از منابع است. این نوع از کمد لباس به شما کمک می‌کند که عادت‌های بد خرید کردن را کنار گذاشته و در عین حال همیشه خوش‌تیپ و مرتب به نظر برسید.

پروژه ۳۳۳

خانم کورتنی کاروِر نویسنده‌ای که در زمینه سبک زندگی مینیمال آثاری دارد ایده کمد کپسولی پروژه ۳۳۳ را معرفی کرده است. پروژه ۳۳۳ پیشنهاد می‌کند که ۳۳ تکه لباس را برای ۳ ماه انتخاب کنید و در آن سه ماه فقط همین لباس‌ها را در ترکیب‌هایی متنوع بپوشید. در این روش به غیر از حلقه ازدواج، لباس زیر، لباس خواب، لباس راحتی خانه و لباس ورزشی، ۳۳ تکه باید ترکیبی از لباس، کفش، کیف و زیورآلات و دیگر اکسسوری‌ها باشد.

۱۰ روز ۱۰ لباس

شاید تصور کنید که برای شروع سخت است که ۳ ماه را تنها با ۳۳ تکه لباس بگذرانید. پس روش دیگری را به شما پیشنهاد می‌کنیم که به چالش ده روز ده لباس معروف است. این روش در سال ۲۰۱۵ توسط بلاگری به نام Lee Vosburg در وبلاگ وی با عنوان Style Bee معرفی شد. این روش هم با رویکرد مینیمالیستی توصیه شده اما به خاطر مدت زمان کوتاه‌تر امکان تنوع بیشتری را برای شما فراهم می‌کند. تفاوت دیگر این چالش با پروژه ۳۳۳ این است که ۱۰ تکه فقط شامل لباس می‌شود و شما در انتخاب اکسسوری، کیف و کفش محدودیتی ندارید.

پس، آیتم‌های اصلی کمد شامل شلوار، دامن، انواع بالاپوش (بلوز، تیشرت، شومیز)، کفش، کت یا مانتو هستند و آیتم‌هایی که در این کمد محسوب نمی‌شوند شامل شال، کیف و انواع اکسسوری هستند.

چه رنگ‌هایی برای یک کمد کپسولی مناسب هستند؟

رنگ‌هایی که برای لباس‌ها و لوازم جانبی کمد کپسولی خود انتخاب می‌کنید بسیار مهم هستند. با این حال، معمولا همه ما برای شروع یک فصل جدید، رنگ‌های کمد لباس‌های خود را کمی تغییر می‌دهیم. یادتان باشد که در هنگام انتخاب و خرید لباس‌های رنگی جدید، رنگ پوست و چهره خودتان را هم در نظر بگیرید. البته بعضی از رنگ‌ها برای هر رنگ پوست و مویی مناسب هستند؛ رنگ‌هایی مثل قرمز گوجه‌ای و یا آبی تیره.

یک نکته مهم دیگر هم این است که اگر رنگ تمام لباس‌های خود را گرم و یا سرد انتخاب کنید، ست کردن آن‌ها با یکدیگر کار آسان‌تری خواهد بود.

به طور کلی بهتر است که این رنگ‌ها را درون کمد کپسولی خود داشته باشید:

رنگ نارنجی تیره: این رنگ برای کسانی که عاشق رنگ‌های گرم هستند بسیار مناسب است و همراه با رنگ کرم شتری و آبی تیره، بسیار زیبا دیده می‌شود.

رنگ قرمز تیره: رنگ قرمز از آن دسته رنگ‌های جذاب و پرطرفداری است که حتما باید در کمد لباس‌های ما وجود داشته باشد.

رنگ صورتی چرک: اگر دوست دارید که به لباس‌های رنگ خنثی خود کمی رنگ و لعاب، و وجهه‌ای ظریف و خانمانه بدهید، بهتر است که از رنگ صورتی چرک استفاده کنید.

رنگ سبز: رنگ سبز تناژهای متنوع و زیبایی از جمله زیتونی، چمنی و سدری دارد که بهتر است چند مورد از آن‌ها را درون کمد کپسولی خود داشته باشید.

چطور یک کمد کپسولی بسازیم؟

در مرحله اول همه لباس‌ها را از کمد بیرون بیاورید و بررسی کنید که از هر تکه لباس، کفش و اکسسوری چند دست یا جفت دارید. ممکن است از دیدن لباس‌های بسیاری که تا به حال حتی یک بار هم نپوشیده‌اید یا لباس‌هایی که در شلوغی کمد گم کرده بودید شوکه شوید.

مرحله دوم، مرحله تفکیک لباس‌هاست. اولین و مهم‌ترین گروه لباس‌هایتان آن‌هایی هستند که بیشتر از همه می‌پوشید، کاربردی‌ هستند و با استایل شما هماهنگ هستند. گروه دیگر لباس‌هایی هستند که خیلی زیاد پوشیده نمی‌شود ولی بدون هیچ دلیلی دوست دارید در کمدتان بمانند. یک سری از لباس‌ها هم هستند که با وجود نو و سالم بودن دیگر سایز شما نیستند که باید در اولین فرصت آن‌ها را به فرد یا موسسه‌ای اهدا کنید.

ممکن است در بین لباس‌هایتان یکی دو تکه لباس یادگاری یا هدیه گرفته داشته باشید که با وجود نپوشیدنشان می‌خواهید نگهشان دارید. تکلیف این لباس‌ها هم معلوم است، آن‌ها را بسته‌بندی کنید و در چمدانی زیر تختخواب یا در جعبه‌ای در انباری نگه‌داری کنید. یک گروه از لباس‌ها هم هستند که برایتان تکراری شده‌اند اما مشکلی ندارند و قابل استفاده هستند. در این شرایط پیشنهاد می‌کنم اگر دوستی دارید که هم‌سایز شماست و سلیقه مد و استایل او به شما نزدیک است لباس‌هایتان را برای مدتی با لباس‌های وی تعویض و تبادل کنید.

احتمالا بعضی لباس‌هایتان هم خراب، پاره و غیر قابل پوشیدن شده‌اند و باید آن‌ها را دور بیندازید.

برگردیم به گروه دوم لباس‌ها، تکه‌هایی که نمی‌دانید چرا اما نگهشان‌ می‌دارید. در این قسمت باید از خود دو سوال بپرسید. اول اینکه آیا در یک سال گذشته آن لباس را پوشیده‌اید یا نه و در یک سال آینده چقدر ممکن است که آن لباس را بپوشید؟ سوال دوم اینکه، اگر الان این لباس را در فروشگاهی می‌دیدید بازهم آن را می‌خریدید؟ اگر جواب این دو سوال شما منفی است حتما و قطعا باید از خیر آن لباس بگذرید.

کد خبر 549087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مد و زيبایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha