چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس هشتم برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر لاریجانی در نخستین جلسه کاری هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با رای قاطع نمایندگان به این عنوان دست پیدا کرد.

در جلسه‌ای که نمایندگان صبح روز چهارشنبه 8 خرداد تشکیل دادند علی لاریجانی منتخب مردم قم در مجلس هشتم، با کسب 232 رای موافق از مجموع 263 رای ماخوذه به عنوان رئیس مجلس هشتم انتخاب شد.

رای گیری برای انتخاب دو نایب رئیس ادامه دارد و محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی فرد کاندیداهای نواب رئیس هستند. هیئت رئیسه موقت تا زمان تصویب اعتبارنامه ها مسئولیت هدایت مجلس را برعهده خواهد داشت و پس از آن هیئت رئیسه دائمی برای مدت یک سال انتخاب خواهد شد.

در این جلسه نماینده بناب و ملکان که درجلسه افتتاحیه و تحلیف دیروز در مجلس حضور نداشت با حضور در جایگاه سوگند یاد کرد.

علی لاریجانی در اولین نطق پیش از دستو خود گفت: حکمت های ارزنده در پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار مجلس هشتم نقشه راه این مجلس را تصویر می کند. 

وی ادامه داد: تعبیر ایشان که مجلس شورای اسلامی نرم افزار حرکت کشور است، جایگاه مجلس را در راهبری امور دیوانی کشور ترسیم می کند. 

لاریجانی تاکید کرد: انتظار مقام معظم رهبری در تصویب قوانین کارآمد و معطوف به منافع ملی مسوولیت ما را در کارشناسی دقیق و فهم دقیق‌تر بیشتر می کند تا طرح‌ها و لوایح را در جهت سند چشم انداز و برنامه های پنج ساله بررسی کنیم.

رییس موقت مجلس هشتم، در بخش دیگری از سخنانش از زحمات غلامعلی حدادعادل و هیات رییسه مجلس هفتم تقدیر کرد و گفت: قطعا آقای حداد عادل به عنوان سرمایه‌ای ملی زینت مجلس خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ریاست معنوی آقای حداد عادل را ارج می نهیم، گفت: نظرات و تجربیات وی، همیشه راهگشا خواهد بود.

کد خبر 53387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز