مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۲
۰ نفر

گروه شهری: مدیریت شهری درنظردارد دریک حرکت جهادی کار احداث ده‌ها پارکینگ عمومی ومکانیزه را با مشارکت بخش خصوصی به پایان برساند

برهمین اساس شهرداری تهران درنظردارد علاوه بر پارکینگ‌هایی که هرساله راساً  احداث و به بهره‌برداری می‌رساند، با اشخاص و نهادهایی که زمین‌های افتاده در شهر دارند وارد مشارکت شده وتعداد زیادی فضای پارک جدید به فضاهای موجود اضافه نماید.

جعفر تشکری هاشمی معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امسال به‌طور حتم نمونه‌هایی از پارکینگ‌های مکانیزه در تهران ایجاد می‌شود گفت: با توجه به کمبود فضا درمناطق پرتراکم شهر و بالا بودن قیمت زمین، ساخت پارکینگ‌های مکانیزه در اولویت قرار گرفته که بسیار مقرون به صرفه است.

وی تصریح کرد: برای ساخت پارکینگ‌های مکانیزه درزمین‌های کوچک ضمن حذف رمپ و لوپ‌ها، خودروها به‌صورت مکانیزه و به وسیله بازوهای مکانیکی بالا وپایین برده می‌شوند.

وی همچنین در مورد ساخت پارکینگ‌های اختصاصی در تهران گفت: امکان صدور سند اختصاصی برای پارکینگ‌ از اداره ثبت فراهم شده است ضمن اینکه کاراحداث 60پارکینگ مشارکتی که از سال گذشته در دستور کار قرار داشته امسال نیزتا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد شد.

به گزارش همشهری براساس بررسی‌های صورت گرفته به‌طور متوسط در طول 24 ساعت شبانه روز وسایل نقلیه فقط 2 ساعت در حال حرکت بوده و 22 ساعت مابقی را در پارکینگ‌های شخصی یا عمومی ساکن هستند؛همین امر ضرورت مدیریت وسایل نقلیه در حالت سکون رابه یکی از مهم‌ترین موارد در بحث مدیریت شهری تبدیل ساخته است.

بحث مهم شورای شهر

خسرو دانشجو سخنگوی شورای  اسلا‌می شهر تهران نیز با اشاره به اینکه موضوع پارکینگ‌ها یکی از بحث‌های مهم در شورای دوم و سوم بوده است خاطرنشان کرد: ساخت پارکینگ‌های جدید در شهر تهران طی مصوبه‌های شورای شهر جزء وظایف شهرداری محسوب می‌شود که دراین راه شورای شهربا فراهم کردن یکسری تسهیلات وامتیازات راه ساخت پارکینگ‌های جدید با استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی را نیزفراهم کرده است.

سخنگوی شورای شهر برای روشن شدن میزان فضای مورد نیازبرای پارک درشهرتهران به ذکرمثالی پرداخت وگفت: هر خودرو برای توقف بین 12تا 15 مترفضا نیاز دارد، درصورتی که همه شهر را یک توقفگاه بزرگ در نظر بگیریم و آن را تقسیم بر 15 کنیم رقم پارکینگ مورد نیاز در شهر تهران را متوجه می‌شویم.

کد خبر 53355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز