مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۲
۰ نفر

گروه شهری: بیش از 3 هزار فضای پارک به پارکینگ‌های پایتخت اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، معاون اجرایی شرکت تهران تدبیر بافت، مجری پارکینگ‌سازی‌ در پایتخت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول   شهرداری مناطق9، 12، 16، 20 و شرکت نوسازی عباس آباد برای ساخت پارکینگ‌های مکانیزه اعلام آمادگی کرده‌اند.

سید علی‌رضا حسینی  افزود: در اولین سال فعالیت این شرکت به‌عنوان سازنده پارکینگ پایتخت ایجاد بیش از 3 هزار فضای پارکینگی تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.  این اتفاق می‌تواند بسیار قابل توجه باشد.

روز گذشته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، خبر از جهاد پارکینگ‌سازی‌ در تهران داده  و اعلام کرده بود: بیش از 10 پارکینگ عمومی در قالب پارکینگ‌های مشارکتی، مکانیزه و اختصاصی در تهران راه‌اندازی می‌شوند.

معاون اجرایی شرکت تهران تدبیر ظرفیت پارکینگ‌ها رامتغیر و  بین 100  تا 800 دستگاه خودرو در مناطق مختلف،  براساس نیاز اعلام شده از سوی کارفرما دانست.

حسینی با اشاره به ویژگی پارکینگ‌های سنتی گفت: در پارکینگ سنتی به ازای هر خودرو فضایی بین 30 تا 40 متر مورد نیاز بوده  با احداث پارکینگ‌های مکانیزه اما  این رقم به 18 تا 25 متر کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر  رمپ‌هایی که در پارکینگ‌های سنتی برای دسترسی خودروها ساخته می‌شود در  پارکینگ‌های مکانیزه وجود ندارد.

حسینی با اشاره به فرهنگ‌سازی در این عرصه اعلام کرد: پارکینگ‌های مکانیزه تاکنون در کشور به‌صورت عمده طراحی و ساخته نشده‌و مسلما نیاز بسیاری برای فرهنگ‌سازی آن وجود دارد.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل برای فرهنگ‌سازی را،  ساخت چند نمونه پارکینگ مکانیزه در بخش‌های مختلف از پایتخت دانست و اظهار داشت: هدف نهایی ما این است که با استفاده از فضای کم و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید، هرچه بیشتر شهر را برای زندگی شهروندان آماده کنیم و از اختصاص فضاهای زیاد برای خودرو در شهر جلوگیری کنیم.

کد خبر 53491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز