مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

هشمهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از جهاد پارکینگ‌سازی در تهران خبر داد.

تشکری هاشمی گفت: امسال شاهد احداث 10 پارکینگ عمومی توسط شهرداری و همچنین پارکینگ‌های مشارکتی، مکانیزه و اختصاصی در تهران خواهیم بود.

وی افزود: در سال جدید گام‌های مهمی در راستای توسعه فضاهای پارک در تهران برداشته خواهد شد که حرکتی نو در پارکینگ‌سازی محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی افزود: علاوه بر پارکینگ‌هایی که هر ساله توسط شهرداری تهران احداث و به بهره‌برداری می‌رسد، با اشخاص و نهادهای که زمین‌های افتاده در شهر دارند مذاکراتی شده است تا به صورت مشارکتی، پارکینگ‌هایی در این فضاها ایجاد شود و در واقع تعداد زیادی فضای پارک جدید به فضاهای موجود از این طریق افزوده خواهد شد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر آنکه امسال به طور حتم نمونه‌هایی از پارکینگ‌های مکانیزه در تهران ایجاد می‌شود گفت: امکان ساخت پارکینگ‌های مکانیزه در زمین‌های کوچک وجود دارد که با توجه به کمبود فضا در بسیاری از مناطق پرتراکم شهر و بالا بودن قیمت زمین ساخت این پارکینگ‌ها در اولویت قرار گرفته و بسیار مقرون به صرفه است.

وی تصریح کرد: در پارکینگ‌های مکانیزه با حذف رمپ و لوپ‌ها و فضای مورد نیاز برای پارک خودور این امکان به وجود می‌آید که در زمین‌های کوچک بتوان پارکینگ احداث کرد و در واقع در نقاط مختلف شهر به خصوص بافت مرکزی که تراکم ساخت و ساز زیاد است شانس احداث پارکینگ‌های جدید بالا می‌رود.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در پارکینگ‌های مکانیزه خودورها به وسیله بازوهای مکانیکی از استند تا موقعیت پارک بالا برده می‌شوند خاطر نشان کرد: تاکنون طرح احداث پارکینگ مکانیزه در دو نقطه شهر تهران قطعی شده است که اکنون مکان‌یابی زمین و کارشناسی دقیق بر روی جزئیات  این طرح در دست پیگیری است و توافقاتی برای ساخت این پارکینگ‌ها صورت گرفته است.

وی همچنین در مورد ساخت پارکینگ‌های اختصاصی در تهران گفت: سال گذشته توانستیم امکان صدور سند اختصاصی برای پارکینگ‌ها را از اداره ثبت دریافت کنیم که بر اساس آن امسال به طور جدی احداث پارکینگ‌های اختصاصی دنبال می‌شود.

وی افزود: با ساخت پارکینگ‌های مکانیزه این امکان فراهم می‌شود که افراد بتوانند با سند شخصی اقدام به خرید و فروش فضای پارک خود کنند و بر این اساس می‌توان به حل مشکل کمبود پارکینگ در مجتمع‌های مسکونی به خصوص در نقاطی از شهر که سرانه مالکیت خودور بالا است امیدوار بود.

معاون شهردار تهران در پایان تاکید کرد:  احداث 60 پارکینگ مشارکتی که از سال گذشته در دستور کار قرار داشته نیز امسال پیگیری خواهد شد و به دنبال آن هستیم که مشکلات برسر راه احداث این پارکینگ‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

کد خبر 53256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز