سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

پس از خرید از فروشگاه‌ها برای انتقال اجناس خریداری شده چاره‌ای نیست، جز اینکه آنها را در کیسه‌های پلاستیکی قرار بدهیم.

کیسه‌های بی‌کیفیت

اما شمار زیادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون «در شهر چه خبر» از کیفیت این کیسه‌ها گله کرده‌اند. آنها می‌گویند کیفیت کیسه‌ها به شدت پایین آمده و گاهی حتی قبل از ریختن اجناس درون آنها،  در حالی که مشتری قصد باز کردنشان را دارد، پاره می‌شوند. 

این در حالی است که در صورت پاره شدن کیسه‌ و غیر قابل استفاده شدن کالاهای درون آن هیچ یک از مسئولان فروشگاه پاسخگوی ضرر و زیان مشتری نخواهند بود.

به این معضل تازه هم باید تمایل نداشتن تعداد معدودی از صندوقداران را  به عرضه کیسه پلاستیکی کافی - متناسب با حجم خرید مشتری-  افزود که همین موضوع،  شکایت‌های مشتریان را افزایش می‌دهد.

اپراتور‌های مبادی آداب

وقتی در به در دنبال یک شماره تلفن می‌گردیم، اولین گزینه‌ای که به ذهن می‌رسد تماس با شماره ۱۱۸ است. این مرکز به طور چشمگیری نیاز شهروندان به دانستن شماره‌ تلفن ادارات، بیمارستان‌ها و... را برطرف کرده و اتلاف وقت را به حداقل می‌رساند.

اما جدا از کارآمدی این خط تلفنی، اخیرا نحوه  پاسخگویی آن نیز بهبود یافته و به حقوق مردم بیشتر از گذشته توجه شده است.

در گذشته اپراتور‌های زحمتکش این خطوط به سرعت شماره تلفن را برای تماس گیرنده تکرار می‌کردند و در صورت اشتباه امکان پیگیری موضوع وجود نداشت اما پس از چندی هر کدام از اپراتور‌ها دارای  یک کد مشخص  شدند و وظیفه اعلام شماره تلفن به سامانه گویا -اعلام شماره‌ها توسط صدای ضبط شده- سپرده شد.

اخیرا نیزسامانه گویا ابتدا کد اپراتور را اعلام کرده و قبل از اعلام شماره تلفن مورد نظر تماس گیرنده، عبارت «لطفا یادداشت بفرمایید» پخش می‌شود. پس از اعلام شماره تلفن هم بار دیگر کد اپراتور برای اطلاع تماس گیرنده تکرار و از وی تشکر می‌شود.

این نوع خدمات رسانی که همراه با احترام کامل انجام می‌شود به طور حتم در به وجود آوردن احساس رضایتمندی در مردم بسیار موثر است.

لزوم سرپوش گذاشتن

در برخی مناطق شهر خبری از سرپوش‌های کانال‌های آب، برق، تلفن و فاضلاب نیست. با نبود این سرپوش‌ها علاوه بر موتورسواران و حتی رانند‌ه‌های خودرو، سلامت رهگذران نیز به خطر می‌افتد.

از سوی دیگر با تعطیل شدن مدارس که زمان زیادی نیز به آن نمانده، والدین دانش‌آموزان به محل بازی‌ کودکان، حساس‌تر می‌شوند و چاله های بی سرپوش یکی از مهمترین نگرانی‌های آنها است. والدین پیوسته به بچه‌ها توصیه می‌کنند از بازی کنار این مناطق خودداری کنند.

چاه‌های موجود در برخی بوستان‌های شهرهای کوچک و بزرگ  نیز یکی دیگر از این نگرانی‌ها است. در برخی‌ از بوستان‌ها درپوش فلزی یا چوبی روی چاه قرار می‌گیرد که این درپوش‌ها به راحتی کنار رفته و چند وقت یکبار حوادثی را رقم می‌زنند.

استتار تابلو‌ها

ظرف ۲ ماه گذشته درختان حسابی سبز شده و جلوه زیبایی به شهر داده‌اند. این در حالی است که برگ‌های فراوان و پهن آنها گاهی اوقات جلوی برخی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی را می‌گیرند و آنها را استتار می‌کنند. 

با اینکه به طور معمول راننده‌هایی که جریمه می‌شوند در بیشتر موارد به واقع مقصر بوده‌اند اما باید برای درصد ناچیزی از قبض‌های جریمه‌‌ای که به دلیل مخفی شدن تابلو‌ها پر می‌شوند نیز تمهیدی اندیشیده‌ شود.

متاسفانه مخفی شدن تابلو‌ها شامل تابلو‌های راهنمای مسیر نیز می‌شود و برخی از آنها به طور کامل با شاخ و برگ‌  درختان پوشیده شده‌اند. با توجه به اینکه سبزی برگ‌های درختان دست‌کم تا روزهای پایانی فصل تابستان تداوم خواهد داشت به همین دلیل خارج کردن این تابلوها از استتار امری ضروری به نظر می‌رسد.

کد خبر 53334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز