این روزها ماسک‌زدن کودکان دغدغه‌ای جدی والدین است. با آموزش دوخت ماسکی که در ادامه می‌آید می‌توانید در خانه با پارچه‌های دلخواه برای کودکان ماسک بدوزید و با طرح‌های کودکانه‌ای که پارچه‌ها دارند آن‌ها را به ماسک زدن ترغیب کنید.

ماسك كودك

به گزارش همشهری آنلاین، کرونا شیوع بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده و این روزها که نیاز به ماسک بیش از پیش احساس می‌شود، ماسک‌زدن کودکان به دغدغه‌ای جدی برای والدین تبدیل شده است. با آموزش دوخت ماسکی که در ادامه می‌آید می‌توانید در خانه با پارچه‌های دلخواه برای کودکان ماسک بدوزید و با طرح‌های کودکانه‌ای که پارچه‌ها دارند آن‌ها را به ماسک زدن ترغیب کنید.

بیشتر بخوانید: این‌گونه ماسک بزنیم | راهنمای صحیح استفاده از ماسک در زمان کرونا

این نکته را هم در نظر داشته باشید که آموزش این ماسک راهکاری پیشنهادی برای کسانی است که دسترسی به تهیه ماسک در بازار ندارند. استفاده صحیح از ماسک هنوز بهترین روش برای جلوگیری از عفونت ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید:

فیلم | آموزش دوخت ماسک پارچه‌ای در خانه

ویدئو | با این ترفند سایز ماسک‌های معمولی را مناسب کودکان کنید

در ادامه الگوی ماسک پارچه‌ای برای کودک ۴ تا ۷ ساله آورده شده است. البته سایز آن را می‌توانید به دلخواه عوض کنید و نیازی هم به چرخ خیاطی ندارید، کافی است فقط در خانه نخ و سوزن داشته باشید.

► مرحله اول

پارچه اصلی را برگردانید و تا بزنید. الگو را بر پشت پارچه بگذارید و با رعایت نیم الی یک سانتیمتر جای دوخت، دورتا دور الگو را ببرید.

► مرحله دوم
الگو را روی پارچه‌ای که به عنوان آستر در نظر گرفته‌اید بگذارید و برخلاف مرحله قبل، لازم نیست جای دوخت در نظر بگیرید، بعد دور تا دور آن را ببرید. از پارچه آستری هم باید ۲ عدد بریده شود.

► مرحله سوم
دو تکه پارچه اصلی را که بریده‌اید رو به روی هم بگذارید و آنها را به یکدیگر بدوزید؛ وسط ماسک را به هم دوخته‌اید.

► مرحله چهارم
منحنی دوخته شده را چِرت بزنید و مراقب باشید چرت‌ها دوخت شما را از بین نبرند.

► مرحله پنجم
درزی را که چرت زده‌اید به یک طرف بخوابانید و اتو کنید. این کار را طوری انجام دهید که درز از روی پارچه کاملا صاف و بدون چین‌خوردگی باشد.

► مرحله ششم
دوخت و مراحل گفته شده را دقیقا برای پارچه آستری تکرار کنید تا به شکل کامل خود درآید.

► مرحله هفتم
آستر را داخل ماسک اصلی بگذارید و طوری آن را تنظیم کنید که درز وسط هر دو باهم یکی باشد. سپس دورتادور آن را به ماسک اصلی بدوزید.

► مرحله هشتم
ماسک را به صورت زیر از وسط تا کنید تا مقدار پارچه‌ای را که از آستر بیرون زده ببینید. این قسمت را برای جای کش در نظر گرفته‌ایم.

► مرحله نهم
حالا این مقدار را تا بزنید و به صورت عمودی بدوزید. بالا و پایین این درز را باز بگذارید تا بتوانید کش را از آنجا عبور دهید. کش ۲۰ سانتیمتری را ( اندازه کش می‌توانید متغیر باشد. برای یک کودک ۴ ساله به ۱۱.۵ سانتیمتر کش نیاز دارید) از این درز رد کنید و بعد دو سر آن را به هم گره بزنید.

► مرحله دهم
برای سمت دیگر هم کش را رد کنید، دو سر آن را به هم گره بزنید و گره را به داخل درز هدایت کنید تا دیده نشود.

مدل دیگر برای رد کردن کش به این صورت است که لازم نیست آن را به دو قسمت تقسیم کنید و بعد هر قسمت را در دو سمت ماسک بگذارید. بلکه می‌توانید کل کش خود را به صورت دایره‌وار از چهار سوراخ درزهای کنار ماسک رد کنید و در انتها دو سر آن را به هم گره بزنید و بعد مجددا طوری گره را به داخل درزها هدایت کنید که گره دیده نشود.

► همه این مراحل را می‌توانید با یک نخ و سوزن ساده انجام دهید. در ویدئو زیر مراحل دوختن این مدل ماسک را مشاهده کنید و به‌راحتی در خانه بدوزید.

ماسک شما آماده است. حالا می‌توانید از آن استفاده کنید و با خیال راحت نفس بکشید.

منابع: Honarane , Partedomeuar

کد خبر 530196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha