همشهری آنلاین: پژوهشگران آمریکایی در تحقیقی بر روی بیش از 11 هزار بیماری دیابتی دریافتند که حدود 21 درصد آنها داروهای خود را به طور مرتب نمی‌خورند.

به گزارش خبرگزاری رویترز بیمارانی که در این بررسی داروهای خود را درست مصرف نمی‌کردند فشار خون، کلسترول بد(LDL) و  قند خون بالاتر داشتند که نشان‌دهنده عدم کنترل دیابت در آنها بود.

از این مهمتر آنچنانکه دکتر مایکل هو از مرکزپزشکی وی ای دنور و همکارانش که این بررسی را انجام داده‌اند گزارش می‌دهند، بیمارانی که داروهای‌شان را به طور منظم مصرف نمی‌کردند نسبت به افرادی که داروهای را مطابق تجویز پزشک دریافت می کردند 58 درصد بیشتر در بیمارستان بستری شده و 81 درصد بیشتر به علت بیماری‌شان فوت کرده بودند.

به گفته این پژوهشگران افرادی که داروهای‌شان را به طور منظم مصرف می‌کنند، احتمال سایر رفتارهای بهداشتی را  هم بیشتر رعایت می‌کنند و بنابراین در معرض خطر کمتریبه علت دیابت قرار می‌گیرند.

آنها می‌نویسند:" مهم این است که بیماران دیابتی مصرف داروها  را به صورت یک امر روزمره زندگی‌شان درآوردند."بیمارانی که از عهده این کار بر نمی‌آیند باید با دکترشان مشاوره کنند تا بتوانند این مشکل را حل کنند.

در ای تحقیق مشخص شد که بیماران جوان‌تر و دارای بیماری‌های همراه کمتر در مصرف داروها نامنظم‌ترند.

کد خبر 5294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز