مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت:توزیع پلاک شناسایی بیماران مبتلا به دیابت از بیست و سوم آبان ماه جاری در سطح کشور آغاز می شود.

دکتر "شکور امیدی" روز دوشنبه در نشست خبری افزود: ایران نخستین کشور در میان کشورهای جهان سوم است که اقدام به تهیه این پلاک کرده است و توسط این انجمن توزیع خواهد شد.

وی توزیع این پلاک را دارای فواید زیادی دانست و تصریح کرد: پلاک دیابتی از وقوع خطرات احتمالی برای بیماران جلوگیری کرده،در صورت بروز موارد اورژانسی برای بیماران، مسیر درمانی صحیح را برای کادر درمانی ترسیم می‌کند.

امیدی با بیان اینکه "این پلاک سبب شناسنامه دار شدن بیماران دیابتی کل کشور و کنترل و تنظیم آنان و پیشگیری از عوارض خطرناک می‌شود" افزود: بیماران دارای پلاک شناسائی از خدمات این انجمن اعم از آموزش ، ویزیت رایگان و وامهای قرض الحسنه بهره مند می‌شوند.

دکتر امیدی گفت: بیماران دیابتی با عضویت در این انجمن می‌توانند صاحب یک پلاک دیابت شوند که این پلاکها در دفاتر نمایندگی انجمن در استانها موجود است.

وی در ادامه به تأسیس این انجمن در سال ‪ ۷۹‬اشاره کرد و اظهار داشت: این انجمن با هدف حمایت و ویزیت رایگان و درمان بیماران دیابتی کشور تاسیس شد و تاکنون علاوه بر ورود و تولید تجهیزات مورد نیاز، اقدام به توزیع آنها به صورت رایگان در بین بیماران مبتلا کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه ‪ ۱۰‬درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند افزود:افراد می‌توانند با مراجعه به این انجمن و تماس با شماره تلفن "‪ "۰۲۱-۲۳۳۱۲۰۷۴‬و عضویت در آن از مزایای درمان این انجمن برخوردار شوند.

امیدی اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ‪ ۳۵۰‬هزار نفر بیمار دیابتی عضو انجمن هستند که تمامی آنان هر ماه دو بار به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

کد خبر 7506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز