یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

دوران خانه‌نشینی و کاهش ارتباطات اجتماعی می‌تواند به رخوت و خمودگی بینجامد.

دوشنبه های ورزش بوستان لاله

اما بسیاری از مردم، حتی کسانی که پیش از این هیچ زمانی برای انجام این کار نمی‌گذاشتند، در این روزهای خانه‌نشینی ورزش را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار دادند. چالش‌های بسیاری هم در اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌های مجازی شکل گرفت تا افراد به ورزش ترغیب شوند. 
هرچند این روزها دیگر قرنطینه به شکل یک ماه پیش رعایت نمی‌شود، اما باز هم نیاز به ورزش وجود دارد. یکی از چالش‌هایی که این روزها برای تشویق افراد دارای معلولیت به ورزش راه‌انداری شده است، پویش ورزش و بازی‌های خانگی در منطقه 7 است. 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 7 با اطلاع‌رسانی از اجرای پویش ورزش و بازی‌های خانگی ویژه اقشار خاص در این منطقه گفت: «ورزش در بالا بردن روحیه، اعتماد به نفس و خودباوری افراد دارای معلولیت بسیار مؤثر است. به همین دلیل با توجه به شرایط خانه‌نشینی و کاهش فعالیت بدنی، اداره ورزش و سلامت شهرداری این منطقه پویش ورزش و بازی‌های خانگی ویژه اقشار خاص (معلولان و جانبازان) را با هدف حفظ سلامتی، آسایش جسمی و بهبود کیفیت زندگی این افراد برگزار می‌کند.» 
«فائزه دولتی» با بیان این مطلب اضافه کرد: «طبق دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان ورزش شهرداری تهران، برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های خاص در 10 رشته شامل زووی امدادی، بدمینتون با بادکنک، فوت کردن در توپ، همبستگی، عبور از لیزر، پرتاب کهکشانی، بولینگ و والیبال در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان به مشارکت در این برنامه‌ها می‌توانند فیلم فعالیت‌های خود را به نشانی کانال محله‌ها و کانال تلگرام 
challengesport7@ ارسال کنند.» به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی فیلم‌های ارسالی حداکثر باید 30 ثانیه باشند و در پایان به 10 نفر از برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای از طرف اداره ورزش و سلامت منطقه اهدا می‌شود. 

کد خبر 525829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha